Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,847
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کتاب های جدید فارسی دوره ابتدایی در سواد خواندن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 83

کلیدواژه

خواندن (مهارت خواندنQ3
سواد خواندن)Q3

چکیده

 پژوهش حاضر به دنبال تعیین نقش کتاب های جدید فارسی ابتدایی بر سواد خواندن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران, انجام یافته است. در این زمینه فرضیه هایی مورد آزمون قرار گرفته است مانند کتاب های جدید فارسی ابتدایی سبب ارتقای سواد خواندن دانش آموزان شده و در بهبود عملکرد دانش آموزان در درک متون اطلاعاتی و متون ادبی موثر بوده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش اجرای آن از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 85-86 و نمونه آماری که به صورت هدفدار انتخاب شده است, 240 نفر از دانش آموزان مناطق مرفه و غیرمرفه مناطق 6-18-15 است. نتایج حاصل از پژوهش, فرضیه های پژوهشی را مورد تایید قرار دادند, علاوه بر آن نشان دادند که بین عملکرد دانش آموزان مناطق مرفه و غیرمرفه تفاوت معنی داری وجود ندارد, همچنین در عملکرد دانش آموزان, در مواجه با متون مختلف ادبی و اطلاعاتی نیز تفاوت معنی داری دیده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکوجویباری، علی اصغر، شقاقی، فرهاد، و فرح، فاطمه. (1387). تاثیر کتاب های جدید فارسی دوره ابتدایی در سواد خواندن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران. مطالعات برنامه درسی، 3(9)، 61-83. SID. https://sid.ir/paper/101017/fa

    Vancouver: کپی

    کاکوجویباری علی اصغر، شقاقی فرهاد، فرح فاطمه. تاثیر کتاب های جدید فارسی دوره ابتدایی در سواد خواندن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(9):61-83. Available from: https://sid.ir/paper/101017/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر کاکوجویباری، فرهاد شقاقی، و فاطمه فرح، “تاثیر کتاب های جدید فارسی دوره ابتدایی در سواد خواندن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 9، pp. 61–83، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا