مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استانداردهای آموزش ملی علوم و برنامه های تربیت معلم در آمریکا

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 44

چکیده

 ویژگی های موسسه ای برنامه های تربیت معلمان پیش از خدمت از تفاوت ها و تنوع قابل توجهی برخوردار می باشند. یکی از پروژه های وسیع در آمریکا که 40 ماه به طول انجامید و 10 برنامه تربیت معلم دروس علوم و ریاضی را در برداشت سالیش (Salish) یک, دو, و سه نام دارد که با حمایت دولت و در یکی از ایالت ها به مدت پانزده سال اجرا شد. گزارش نهایی این بررسی که توسط بنیاد ملی علوم (NSF) ارائه شد نشان داد که بسیاری از فارغ التحصیلان جدید از بیش از 1250 موسسه تربیت معلم دروس علوم و ریاضی در آمریکا آمادگی لازم جهت تدریس در کلاس درس را دارا نمی باشند (سالیش یک, 1997). مقاله حاضر به نتایج اثربخش ترین برنامه تربیت معلم می پردازد که در پژوهش سالیش توسط موسساتی که در پی ارتقاء و وسعت بخشی به برنامه تربیت معلم خود بودند اجرا شد. این برنامه نمونه و الگو از راهبردهایی مطابق با استانداردهای آموزش ملی علوم و با توجه به نقش معلم و فراگیر در یادگیری و تدریس اثربخش استفاده کرده است. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که برنامه مذکور معلمان جدید و اثربخشی را برای درس علوم آموزش داده است که به طور کل انعطاف پذیر و ساخت گرا می باشند. این گزارش, بر اساس تدریس معلمان در سه سال اولیه تدریس, به برخی از ویژگی های موسسه ای این برنامه تربیت معلم و الگوهای تغییر با توجه به باورهای ساخت گرایی و عملکرد معلمان می پردازد. در ادامه ابزار مورد استفاده ذکر شده, دلالت های یافته ها مورد بحث قرار گفته, و پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده مطرح شده است.   متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لو، لی یوئن. (1392). استانداردهای آموزش ملی علوم و برنامه های تربیت معلم در آمریکا. مطالعات برنامه درسی، 7(28)، 21-44. SID. https://sid.ir/paper/101100/fa

    Vancouver: کپی

    لو لی یوئن. استانداردهای آموزش ملی علوم و برنامه های تربیت معلم در آمریکا. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1392؛7(28):21-44. Available from: https://sid.ir/paper/101100/fa

    IEEE: کپی

    لی یوئن لو، “استانداردهای آموزش ملی علوم و برنامه های تربیت معلم در آمریکا،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 28، pp. 21–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101100/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button