مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

790
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد فلسفی آموزش علوم با مسوولیت اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 62

کلیدواژه

آموزش برای پایداری (تحمل پذیری)Q2

چکیده

 مقاله حاضر مروری بر فرضیه های فلسفی که پایه و اساس آموزش با مسوولیت اجتماعی برای دستیابی به پایداری (تحمل پذیری) و ارتباط آن با آموزش از طریق داستان های معضلات اخلاقی می باشد. این مقاله هدف خود را از طریق بررسی زیرساخت های فلسفی و دلالت های عملی آن دنبال می کند. آموزش با مسوولیت اجتماعی برای پایداری (تحمل پذیری) با ایجاد پیوندهایی میان آموزش سنتی محتوا محور با موضوعی خاص و ملاحظات اخلاقی که از راهبردهای آموزش ارزش ها بهره می جوید در پی تلفیق آموزش برای پایداری (تحمل پذیری) و آموزشی که به ارتقاء مسوولیت اجتماعی می انجامد می باشد. چهل سال استفاده از داستان هایی با محتوای معضلات اخلاقی در آموزش ارزش ها موفقیت هایی در پی داشته است و مقاله حاضر نشان می دهد که این موفقیت ها به لحاظ عملی برای مد نظر قرار دادن ارزش ها و اخلاقیات در بستر آموزش علوم - و آموزش پایداری (تحمل پذیری) - مناسب و کاربردپذیر می باشند. چهارچوب فلسفی مورد استفاده در این مقاله شامل سه نوع اخلاقیات است: انصاف و عدالت, مواظبت و مراقبت, و پی آمدهای اعمال. این رویکرد تلفیقی خصوصا برای آموزش هایی که در آنها از داستان های حاوی معضلات اخلاقی به هدف ترغیب و تشویق فراگیران جهت تامل پیرامون ارزش هایشان و مشارکت در بررسی جمعی و گروهی معضلات اخلاقی استفاده می شود مناسب به نظر می رسد. برای ایجاد تعادل و توازن در آموزش ارزش ها باید هر سه نوع اخلاقیات ذکر شده مد نظر قرار گیرند. برای روشنگری بیشتر پیرامون کاربردپذیری این چهارچوب تلفیقی, مقاله حاظر مروری بر پژوهش نویسنده را ارائه می دهد که در طول سال های گذشته در مورد این موضوع صورت گرفته است.   متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تایلور، الیزابت. (1392). ابعاد فلسفی آموزش علوم با مسوولیت اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار. مطالعات برنامه درسی، 7(28)، 45-62. SID. https://sid.ir/paper/101104/fa

    Vancouver: کپی

    تایلور الیزابت. ابعاد فلسفی آموزش علوم با مسوولیت اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1392؛7(28):45-62. Available from: https://sid.ir/paper/101104/fa

    IEEE: کپی

    الیزابت تایلور، “ابعاد فلسفی آموزش علوم با مسوولیت اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 28، pp. 45–62، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button