Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف مقاله, تبیین ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی می باشد. در این نوشتار, یادگیری مبتنی بر پروژه از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. به طوری که ابتدا, مفهوم پروژه و یادگیری مبتنی بر پروژه توصیف و در ادامه ارتباط منطقی پروژه و برنامه درسی بررسی شد. سپس رویکردهای مختلف آموزشی ارائه گردید که به وسیله آن, وجه ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه مورد تاکی د قرار گرفت. برای دستیابی به تبیین فوق از روش سنتز پژوهی استفاده شد که در آن پژوهش های مرتبط با یادگیری مبتنی بر پروژه با روشی نظام مند انتخاب, واکاوی محتوایی و دسته بندی شدند. در مرحله بعد 71 پژوهش که معیارهای مورد نظر را داشتند انتخاب شدند, سپس ترکیبی از یافته های آنان طبق اصول تلفیق, بازاندیشی و بازآرایی داده ها, ارائه شده است. یافته های این پژوهش با مشخص نمودن ماهیت و دلالت این نوع یادگیری نشان می دهد که با توجه به پیشینه نظری و تجربی موجود, این ایده به عنوان یک برنامه درسی می تواند قابل طرح باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، مریم، عصاره، علیرضا، و حسینی خواه، علی. (1395). ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی، 11(42 )، 95-134. SID. https://sid.ir/paper/101128/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی مریم، عصاره علیرضا، حسینی خواه علی. ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1395؛11(42 ):95-134. Available from: https://sid.ir/paper/101128/fa

    IEEE: کپی

    مریم یوسفی، علیرضا عصاره، و علی حسینی خواه، “ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 11، no. 42 ، pp. 95–134، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا