مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخله درمانی نوروفیدبک بر افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 95

چکیده

 مقدمه: درمان نوروفیدبک جزء درمان های جایگزین برای کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی در نظر گرفته شده است که هدف از آن بهینه سازی توانمندی های مغزی است. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی مداخله درمانی نوروفیدبک بر افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی بود. روش: پژوهش حاضر از نوع طرح های نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و گروه کنترل انجام گرفت. جامعه آماری شامل دانش آموزان 7-11 ساله دارای نشانه های اختلال نقص توجه/بیش فعالی شهر مشهد در سال تحصیلی 99-1398 بود. نمونه پژوهش تعداد 24 نفر از افراد واجد شرایط که داوطلب شرکت در مطالعه شده بودند در دو گروه آموزش نوروفیدبک و کنترل اختصاص یافتند. آموزش نوروفیدبک در 36 جلسه برروی گروه آزمایش اجرا شد. مقیاس های درجه بندی کانرز و هوش آزمای تهران-استنفورد-بینه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با تحلیل آزمون اندازه گیری مکرر و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 انجام شد (05/0=α, ). نتایج: نتایج نشان داد درمان نوروفیدبک به طور معنی داری موجب افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی می شود(0/05≥, p). نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش پیشنهاد می گردد از رویکرد درمانی آموزش نوروفیدبک جهت افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

روح بخش ایلی مقدم، محمدرضا، جاجرمی، محمود، و قشونی، مجید. (1401). اثربخشی مداخله درمانی نوروفیدبک بر افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی. پرستاری کودکان، 8(4 )، 86-95. SID. https://sid.ir/paper/1011830/fa

Vancouver: کپی

روح بخش ایلی مقدم محمدرضا، جاجرمی محمود، قشونی مجید. اثربخشی مداخله درمانی نوروفیدبک بر افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی. پرستاری کودکان[Internet]. 1401؛8(4 ):86-95. Available from: https://sid.ir/paper/1011830/fa

IEEE: کپی

محمدرضا روح بخش ایلی مقدم، محمود جاجرمی، و مجید قشونی، “اثربخشی مداخله درمانی نوروفیدبک بر افزایش مهارت های شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی،” پرستاری کودکان، vol. 8، no. 4 ، pp. 86–95، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1011830/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button