مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 121

چکیده

 در این پژوهش, تاثیر آموزش بر پیشرفت سرعت و درستی راهبردهای عملیات جمع بررسی شد. هفتاد و یک دانش آموز پسر کلاس اول به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع (کرکمن و سیگلر, 1997) از نظر میانگین مدت زمان پاسخ و فراوانی پاسخهای درست ارزیابی شدند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقیقه ای) در معرض آموزش راهبردهای بازیابی و پشتیبانی در عملیات جمع قرار گرفتند. سپس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که با استفاده از راهبرد پشتیبان, فراوانی پاسخهای درست گروه آزمایشی به گونه معناداری افزایش یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دادستان، پریرخ، وحیدی، لاله، و شقاقی، فرهاد. (1389). راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 7(26)، 111-121. SID. https://sid.ir/paper/101225/fa

    Vancouver: کپی

    دادستان پریرخ، وحیدی لاله، شقاقی فرهاد. راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1389؛7(26):111-121. Available from: https://sid.ir/paper/101225/fa

    IEEE: کپی

    پریرخ دادستان، لاله وحیدی، و فرهاد شقاقی، “راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 7، no. 26، pp. 111–121، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button