مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

56
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش الکترونیکی مساله محور بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا

صفحات

 صفحه شروع 2331 | صفحه پایان 2339

چکیده

 مقدمه: بحران کرونا توجه تمامی محیط های آموزشی مانند دانشگاه ها, مدارس و سازمان ها را برای آموزش الکترونیکی سوق داده است اما کیفیت آموزش الکترونیکی و نتایج آن یعنی یادگیری و انگیزش تحصیلی نیز باید مدنظر قرار بگیرد. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش الکترونیکی مساله محور بر میزان یادگیری و انگیزش دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا انجام شد. روش کار: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. از جامعه آماری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل, 32 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد و با استفاده از روش تصادفی به گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت دو ماه در معرض آموزش الکترونیکی مساله محور قرار گرفت و برای گروه کنترل نیز آموزش الکترونیکی به شیوه مستقیم برگزار شد. از پرسشنامه یادگیری محقق ساخته و انگیزش تحصیلی (والرند و همکاران, 1989) استفاده شد. یافته های پژوهش با استفاده از آزمون کواریانس تحلیل شد. نتایج: یافته ها نشان داد که میانگین یادگیری و انگیزش تحصیلی گروه آزمایش به ترتیب از 81/6 و 56/69 در مرحله پیش آزمون به 50/17 و 31/92 در مرحله پس آزمون افزایش پیدا کرد. نتیجه تحلیل کوواریانس نشان داد که پس از حذف اثر پیش آزمون, میانگین نمرات پس آزمون دو گروه اختلاف آماری معناداری داشتند (005/0≥, p). نتیجه گیری: نتیجه این پژوهش نشان داد که استفاده از آموزش الکترونیکی رویکرد مساله محوری در شرایط کرونا می تواند بر افزایش میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدلی، مهدی، شفیعی فر، نازنین، و بختیاری زاده، زهرا. (1400). آموزش الکترونیکی مساله محور بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 64(1 )، 2331-2339. SID. https://sid.ir/paper/1025545/fa

    Vancouver: کپی

    بدلی مهدی، شفیعی فر نازنین، بختیاری زاده زهرا. آموزش الکترونیکی مساله محور بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1400؛64(1 ):2331-2339. Available from: https://sid.ir/paper/1025545/fa

    IEEE: کپی

    مهدی بدلی، نازنین شفیعی فر، و زهرا بختیاری زاده، “آموزش الکترونیکی مساله محور بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 64، no. 1 ، pp. 2331–2339، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1025545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button