مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی و زورگویی دانش آموزان زورگو

صفحات

 صفحه شروع 3453 | صفحه پایان 3462

چکیده

 مقدمه: زورگویی آسیب های روانی, هیجانی و ارتباطی فراوانی را برای دانش آموزان ایجاد می کند. بر همین اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی و زورگویی دانش آموزان زورگو انجام شد. روش کار: این پژوهش, به روش نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه انجام گرفت. جامعه آماری شامل دانش آموزان زورگو مشغول به تحصیل در دوره اول متوسطه در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی 98-1397 بود. در این پژوهش تعداد 40 دانش آموز زورگو با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با گمارش تصادفی در گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند (در هر گروه 20 دانش آموز). دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای در طول دو ماه تحت آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری قرار گرفتند. در این پژوهش از مقیاس قلدری ایلی نویز و خودشیفتگی استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر با استفاده از نرم افزار آماری 23SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینیان دهکردی، فاطمه، رمضانی، خسرو، و ماردپور، علیرضا. (1400). اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی و زورگویی دانش آموزان زورگو. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 64(3 )، 3453-3462. SID. https://sid.ir/paper/1028585/fa

    Vancouver: کپی

    امینیان دهکردی فاطمه، رمضانی خسرو، ماردپور علیرضا. اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی و زورگویی دانش آموزان زورگو. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1400؛64(3 ):3453-3462. Available from: https://sid.ir/paper/1028585/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه امینیان دهکردی، خسرو رمضانی، و علیرضا ماردپور، “اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر خودشیفتگی و زورگویی دانش آموزان زورگو،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 64، no. 3 ، pp. 3453–3462، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1028585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button