مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: اگر بیماران از بیمارستان رضایت نداشته باشند, این امر منجر به رویگردانی بیمار و ترک رابطه بیمار با بیمارستان­ می­ شود. در این شرایط بیماران, بیمارستانی­ را انتخاب می­ کنند که خدماتی با بهترین کیفیت را عرضه کند. هدف از این مقاله, بررسی تاثیر کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران می­ باشد. روش بررسی: پژوهش, از نوع توصیفی بوده و به صورت مقطعی و کاربردی در بیمارستان شهید صدوقی یزد که بزرگ­ ترین بیمارستان در سطح استان یزد می­ باشد انجام شد. جامعه آماری کلیه بیماران بستری شده در شش­ ماهه اول سال 1395 بود. روش نمونه­ گیری, تصادفی ساده بود و حجم نمونه توسط فرمول کوکران, 196 تعیین شد. داده­ ها با استفاده از دو پرسش­ نامه بسته, جمع­ آوری و تحلیل داده­ ها با استفاده از نرم افزار آماریSPSS نسخه 19 صورت گرفت. در تجزیه و تحلیل داده­ ها از شاخص­ های مرکزی و پراکندگی و آزمون­ های همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافته­ ها: میانگین کیفیت خدمات بیمارستان 025/1± 508/3 و میانگین رفتار رویگردانی بیماران 997/0± 186/2 به دست آمد. نتیجه آزمون همبستگی پیرسون نشان داد همبستگی منفی و معنی­ داری (746/0-r = و000/0p=) بین کیفیت خدمات بیمارستان با رفتار رویگردانی وجود دارد. از میان ابعاد شش­ گانه کیفیت خدمات بیمارستان, بعد تواضع بیشترین میزان همبستگی را با رفتار رویگردانی بیماران دارد. هم­ چنین نتیجه آزمون رگرسیون نشان داد کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران تاثیر منفی و معنی­ دار دارد. نتیجه­ گیری: با توجه به تاثیر منفی و معنی­ دار کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران, می­ توان گفت هر چه مدیران بیمارستان در راستای ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستان بکوشند, بیماران در صورت نیاز به مراجعه مجدد, دوباره همین بیمارستان را انتخاب می­ کنند. با توجه به همبستگی بالای بعد تواضع با رفتار رویگردانی, می­ توان دریافت میزان ادب و احترام کارکنان بیمارستان در برخورد با بیماران, از نظر بیماران بسیار اهمیت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکاری، حمیده. (1397). بررسی تاثیر کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد. طلوع بهداشت، 17(2 (مسلسل 68) )، 36-47. SID. https://sid.ir/paper/102963/fa

    Vancouver: کپی

    شکاری حمیده. بررسی تاثیر کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد. طلوع بهداشت[Internet]. 1397؛17(2 (مسلسل 68) ):36-47. Available from: https://sid.ir/paper/102963/fa

    IEEE: کپی

    حمیده شکاری، “بررسی تاثیر کیفیت خدمات بیمارستان بر رفتار رویگردانی بیماران بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد،” طلوع بهداشت، vol. 17، no. 2 (مسلسل 68) ، pp. 36–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button