مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین و مقایسه نشانگان اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین و مقایسه اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش علی _مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه پایه سوم ابتدایی مراجعه کننده به مراکز درمانی ناتوانی یادگیری شهرهای تبریز و تهران در سال تحصیلی 1400-1399 بود. نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به تعداد 50 نفر برای هر گروه انتخاب شد. داده ها از طریق مقیاس هوشی وکسلر 4 و آزمون کی مت (KeyMath Test) جمع آوری و با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین نمرات کاربرد و نمره ی کل ریاضی در دانش آموزان دوزبانه به طور معناداری کمتر از دانش آموزان تک زبانه است. همچنین در خرده آزمون های کی مت در محاسبه با (004/0=p), اندازه گیری, زمان, حل مسئله, تفسیر و تخمین هر کدام با (001/0>p) میانگین نمرات دانش آموزان دوزبانه به طور معناداری کمتر از دانش آموزان تک زبانه بود. نتیجه گیری: طبق یافته ها دانش آموزان دوزبانه در مقایسه با تک زبانه ها در کاربرد ریاضی مشکلات بیشتری داشتند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حبیب زاده، شهره، استکی، مهناز، و قنبری پناه، افسانه. (1401). تعیین و مقایسه نشانگان اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 11(3 )، 67-75. SID. https://sid.ir/paper/1042815/fa

Vancouver: کپی

حبیب زاده شهره، استکی مهناز، قنبری پناه افسانه. تعیین و مقایسه نشانگان اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1401؛11(3 ):67-75. Available from: https://sid.ir/paper/1042815/fa

IEEE: کپی

شهره حبیب زاده، مهناز استکی، و افسانه قنبری پناه، “تعیین و مقایسه نشانگان اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 11، no. 3 ، pp. 67–75، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1042815/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button