مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رعایت «حریم بیماران» توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین و نیاز ضروری و مهم هر انسان است و رعایت آن به ویژه در سازمان های مراقبت بهداشتی الزامی شناخته شده است. رعایت حریم و رضایتمندی بیماران از شاخص های کیفیت مراقبت به شمار می رود و یکی از اهداف اصلی نظام خدمات سلامتی است. هدف از این مطالعه تعیین میزان رعایت حریم بیماران توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی, از نوع همبستگی است. در این مطالعه 360 نفر از بیماران بستری در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به صورت در دسترس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد حدود نیمی از بیماران رعایت حریم خود را در سطح ضعیف تا متوسط و %49.4 در سطح نسبتا خوب و خوب بیان کرده اند. همچنین %76.4 از بیماران میزان رضایت از رعایت حریم خود را در سطح پایین و متوسط بیان کردند. ضریب همبستگی پیرسون ارتباط مستقیم و معناداری را بین رعایت حریم و رضایتمندی بیماران در ابعاد گوناگون نشان داد.نتیجه گیری: با توجه به این که رعایت حریم و رضایتمندی اکثر بیماران بستری در بخش های اورژانس در سطح مطلوبی قرار نداشت, لذا توجه خاص مسوولان پرستاری و پزشکی و کارکنان بخش ها را به برنامه ریزی و اجرای اقدامات لازم جهت رعایت مناسب حریم و تامین رضایتمندی بیماران جلب می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان نیری، ناهید، و آقاجانی، محمد. (1389). رعایت «حریم بیماران» توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان. حیات، 16(1)، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/106088/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان نیری ناهید، آقاجانی محمد. رعایت «حریم بیماران» توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان. حیات[Internet]. 1389؛16(1):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/106088/fa

    IEEE: کپی

    ناهید دهقان نیری، و محمد آقاجانی، “رعایت «حریم بیماران» توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان،” حیات، vol. 16، no. 1، pp. 13–22، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button