Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

809
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سال 95

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه و هدف: جلب رضایتمندی بیمار در سیستم ارائه خدمات بهداشتی درمانی, بیانگر اهمیت پاسخگویی به نیازهای انسان است. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گردید.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی مقطعی, پژوهشگر با حضور در نوبت های صبح, عصر و شب به مدت یک هفته کامل با روش نمونه گیری زمانی تعداد 193 بیمار را که حداقل یک شیفت کامل در بخش های اورژانس بیمارستان های فوق بستری بودند, انتخاب نمود. داده های مطالعه با استفاده از پرسشنامه رضایتمندی بیماران اورژانس مورد پیشنهاد وزارت بهداشت از طریق مصاحبه فردی گردآوری و با آمار توصیفی و استنباطی مناسب و نرم افزار SPSS Ver. 22مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره رضایتمندی بیماران در هر دو مرکز 65.64 با انحراف معیار 10.26 بود. بالاترین سطح رضایتمندی مربوط به خدمات پرستاری به ترتیب در نوبت صبح, عصر, شب, امکانات رفاهی و مدت زمان انتطار از نتایج پاراکلینیکی بود و پایین ترین سطح رضایتمندی مربوط به مدت زمان انتظار جهت ویزیت و آموزش در ارتباط با مراجعات بعدی و نحوه پیگیری درمان بود.نتیجه گیری: اگرچه میزان رضایتمندی بیماران مراکز اورژانس به ویژه از خدمات پرستاری در حد قابل قبول بود, اما در مواردی همچون آموزش بیمار حین ترخیص و حضور به موقع پزشک بر بالین بیمار نیاز به پایش بیشتر و تدابیر موثر از سوی مدیران مراکز مربوطه می باشد. پیشنهاد می شود که با انجام اقداماتی همچون نظارت و پایش پرسنل از جهت آموزش به بیمار, آموزش به پرسنل جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش در ارتباط با اهمیت آموزش حین ترخیص و حضور به موقع پزشک بر بالین بیمار میزان رضایتمندی دریافت کنندگان خدمت را افزایش داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجیدپور، مرضیه، دین محمدی، محمدرضا، و فقیه زاده، سقراط. (1396). رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان, سال 95. مراقبت اورژانس، 1(2 )، 29-37. SID. https://sid.ir/paper/263278/fa

    Vancouver: کپی

    مجیدپور مرضیه، دین محمدی محمدرضا، فقیه زاده سقراط. رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان, سال 95. مراقبت اورژانس[Internet]. 1396؛1(2 ):29-37. Available from: https://sid.ir/paper/263278/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه مجیدپور، محمدرضا دین محمدی، و سقراط فقیه زاده، “رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان, سال 95،” مراقبت اورژانس، vol. 1، no. 2 ، pp. 29–37، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا