مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی درمانی بخش اورژانس

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه و هدف: رضایتمندی بیماران از نحوه ارائه خدمات درمانی در بخش اورژانس, به عنوان خط اول سرویس های خدمات بیمارستانی, باتوجه به شرایط حاد بیمار و نجات جان وی و شرایط روحی اطرافیان باید در اولویت قرار داشته باشد. مطالعات اندکی در زمینه عوامل مرتبط با رضایتمندی از خدمات اورژانس در داخل کشور انجام شده است. مطالعه حاضر, با هدف بررسی رضایتمندی مراجعین از نحوه ارائه خدمات در یکی از بخش های اورژانس (بیمارستان شهید مصطفی خمینی) انجام شد.مواد و روش ها: در مطالعه توصیفی مقطعی حاضر, رضایتمندی 400 بیمار از نحوه ارائه خدمات اورژانس در بیمارستان شهید مصطفی خمینی در سال 1391 مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات به وسیله پرسش نامه ای که سطح رضایت بیماران مراجعه کننده را درمورد خدمات بهداشتی درمانی ارزیابی می کرد, جمع آوری شد. پاسخ ها در مقیاس لیکرت (عالی, بسیار خوب, خوب, متوسط و بد) طراحی گردید.نتایج: در این مطالعه, میزان رضایت بیماران از پزشکان, پرستاران, ارائه خدمات پرستاری, نحوه رفتار و برخورد کادر پرستاری, برخورد دلسوزانه کادر پرستاری, برخورد دلسوزانه کادر پزشکی, رعایت موازین شرعی, عدم حضور غیرضروری کارکنان مرد بر بالین زن و برعکس و پوشاندن نواحی غیرضروری بدن هنگام معاینه در 100درصد بیماران, متوسط رو به بالا گزارش شد و هیچ یک از بیماران رضایت خود را در این موارد بد گزارش ننموده بودند. میزان هزینه دریافتی, وسایل رفاهی و امکانات موجود, نحوه رفتار و برخورد کارکنان پذیرش, کادر آزمایشگاه, کادر رادیولوژی و دسترسی به امور پاراکلینیکی, کمترین میزان رضایتمندی بیماران را در میان بخش های مختلف خدمات اورژانس به خود اختصاص داد.نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر, بیانگر رضایت مطلوب (91.3 درصد) دریافت کنندگان خدمات اورژانس بود. اگرچه بیشترین میزان رضایت بیماران به کادر درمانی بازمی گشت, با این وجود, نقطه نظرات بیماران دررابطه با هزینه های دریافتی, تسهیلات بخش اورژانس نظیر امکانات رفاهی و امور پاراکلینیکی, کمترین میزان رضایتمندی را نشان داد که به نظر می رسد بهبود وضعیت بیمه های درمانی, فعال کردن مددکاری بیمارستان, تجهیز امکانات رفاهی و تامین نیروی انسانی متعهد و مجرب, نقاطی است که همچنان بیشترین میزان توجه مدیران و برنامه ریزان مرکز اورژانس را می طلبد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معین، اطهر، و میرزاخانی، کتایون. (1395). بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی درمانی بخش اورژانس. دانشور پزشکی، 24(126 )، 63-71. SID. https://sid.ir/paper/30804/fa

    Vancouver: کپی

    معین اطهر، میرزاخانی کتایون. بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی درمانی بخش اورژانس. دانشور پزشکی[Internet]. 1395؛24(126 ):63-71. Available from: https://sid.ir/paper/30804/fa

    IEEE: کپی

    اطهر معین، و کتایون میرزاخانی، “بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی درمانی بخش اورژانس،” دانشور پزشکی، vol. 24، no. 126 ، pp. 63–71، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30804/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button