مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترتیب به کارگیری پرسش واژه ها در گفتار دو کودک فارسی زبان از 12 تا 36 ماهگی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 101

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از راه های کسب اطلاعات پرسش است. برخی از پرسش ها با استفاده از واژه های پرسشی چه / چی, کی, کجا, چرا, چقدر, چطور و غیره انجام می شود. کودکان انگلیسی زبان واژه های پرسشی را به ترتیب فرا می گیرند, به طوری که معمولا کودکان با واژه چه/چی استفاده از پرسش واژه ها را آغاز می کنند. آیا کودکان فارسی زبان در فراگیری و به کارگیری پرسش واژه ها ترتیبی را طی می کنند؟مورد: این مطالعه روی دو کودک بهنجار فارسی زبان, یک دختر یک پسر, که تقریبا به طور منظم به مهدکودک دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده می شدند, انجام شد. نمونه گفتار آزاد این کودکان هر ماه به مدت 120 دقیقه از 12 تا 36 ماهگی به طریق ضبط ویدیویی جمع آوری شد و واژه های پرسشی از نمونه های گفتار واجنویسی شده هر دو کودک استخراج گردید. هر دو کودک قبل از بیان اولین واژه پرسشی, با بیان /m/ یا /hum/ همراه با آهنگ خیزان سوال کردن را آغاز نمودند. واژه های /چی/ و /کو/ اولین پرسش واژه های مورد استفاه هر دو کودک بود. تنوع پرسش واژه ها در گفتار دختر بیشتر بود. تا 36 ماهگی پرسش درباره زمان با استفاه از پرسش واژه /کی/ (/key/) در نمونه گفتار هر دو کودک مورد پژوهش ظاهر نشد.نتیجه گیری: این کودکان فارسی زبان نیز طی توالی مشابه کودکان انگلیسی زبان از پرسش واژه ها در گفتار خود استفاده می کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جلیله وند، ناهید، و ابراهیمی پور، مونا. (1389). ترتیب به کارگیری پرسش واژه ها در گفتار دو کودک فارسی زبان از 12 تا 36 ماهگی. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 19(2 (پیاپی 34))، 93-101. SID. https://sid.ir/paper/106223/fa

    Vancouver: کپی

    جلیله وند ناهید، ابراهیمی پور مونا. ترتیب به کارگیری پرسش واژه ها در گفتار دو کودک فارسی زبان از 12 تا 36 ماهگی. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1389؛19(2 (پیاپی 34)):93-101. Available from: https://sid.ir/paper/106223/fa

    IEEE: کپی

    ناهید جلیله وند، و مونا ابراهیمی پور، “ترتیب به کارگیری پرسش واژه ها در گفتار دو کودک فارسی زبان از 12 تا 36 ماهگی،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 19، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 93–101، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button