مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استاندارد کردن حداکثر مدت زمان آواسازی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: تنفس انرژی اولیه برای تولید گفتار را فراهم می نماید. با توجه به اینکه هیچ شاخصی برای مقایسه میزان حداکثر مدت زمان آواسازی در افراد هنجار و مبتلا به اختلالات گفتاری در ایران وجود نداشت از این رو این پژوهش با هدف استاندارد کردن این میزان در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران انجام شد.روش بررسی: در این بررسی مقطعی-تحلیلی 576 دانش آموز پایه های اول تا سوم راهنمایی از مناطق مختلف تهران انتخاب گردیدند. هر دانش آموز ابتدا یک دم معمولی انجام می داد سپس واکه /a/ را با حداکثر توان خود تا حدی که احساس انقباض در ناحیه گردن و حنجره نداشته باشد به صورت کشیده تولید می کرد. این آزمایش برای سه بار متوالی انجام می گرفت و بیشترین زمان به عنوان حداکثر مدت زمان آواسازی تایید می شد.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که میانگین حداکثر مدت زمان آواسازی به ترتیب پایه, در دخترها 3/15, 65/15 و 16/17 ثانیه, در پسرها 41/15, 7/16 و 01/17 ثانیه و بدون در نظر گرفتن جنسیت 36/15, 17/16 و 08/17 ثانیه بود. اختلاف میانگین در بین پایه اول و سوم معنی دار بود (003/p<0).نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که با افزایش سن میزان حداکثر مدت زمان آواسازی در بین افراد مورد مطالعه افزایش یافته است. همچنین این میزان در پسرها در پایه اول و دوم بیشتر از دخترها و در دخترها در پایه سوم بیشتر از پسرها می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاه بداغی، محمدرحیم، عرشی، افسانه، و علی پورحیدری، محمود. (1387). استاندارد کردن حداکثر مدت زمان آواسازی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 17(1 (پیاپی 29))، 63-69. SID. https://sid.ir/paper/106309/fa

    Vancouver: کپی

    شاه بداغی محمدرحیم، عرشی افسانه، علی پورحیدری محمود. استاندارد کردن حداکثر مدت زمان آواسازی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1387؛17(1 (پیاپی 29)):63-69. Available from: https://sid.ir/paper/106309/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم شاه بداغی، افسانه عرشی، و محمود علی پورحیدری، “استاندارد کردن حداکثر مدت زمان آواسازی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 17، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 63–69، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106309/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button