مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و ساخت آزمایش کلمات رقابتی فارسی و نتایج مقدماتی آن در کودکان هنجار

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی مهارت های پردازش شنوایی مرکزی نیازمند آزمایش های رفتاری مختلفی در قالب یک مجموعه آزمون است. آزمایش های گفتاری معدودی برای اثبات اختلال پردازش شنوایی مرکزی در کودکان فارسی زبان وجود دارد. این مطالعه با هدف طراحی و ساخت آزمایش دایکوتیک با ساختار کلمات تک هجایی مناسب ارزیابی پردازش شنوایی مرکزی کودکان فارسی زبان و گزارش نتایج مقدماتی آن در کودکان هنجار انجام شد.روش بررسی: آزمایش کلمات رقابتی فارسی با استفاده از فراوان ترین کلمات موجود در کتاب داستان کودکان که در تحقیقات قبلی گزارش شده بود, ساخته شد. آزمایش روی 45 کودک 11-5 ساله هنجار (39 نفر راست دست و 6 نفر چپ دست) که هیچ گونه مشکل بارز شنوایی, گفتار, زبان و یادگیری نداشتند در سطح راحتی بلندی اجرا شد. هر دو تکلیف گوش دادن آزاد (28 نفر) و جهت مند (17 نفر) بررسی گردید.یافته ها: نتایج نشان می دهد که در گوش دادن جهت مند, گوش پیش نشان شده در مقایسه با گوش مقابل به طور معنی داری عملکرد بهتری دارد. برتری گوش راست در حالت بازگویی/ پاسخ دهی آزاد مشهود است. متوسط عملکرد کودکان در بازگویی/ پاسخ دهی جهت مند به طور معنی داری بهتر از بازگویی/ پاسخ دهی آزاد بوده و میانگین امتیاز خام کودکان مورد آزمایش با سن افزایش می یابد.نتیجه گیری: آزمایش کلمات رقابتی فارسی به عنوان یک آزمایش دایکوتیک می تواند مشخصات اصلی گوش دادن دایکوتیک و تاثیر رسش سامانه شنوایی مرکزی بر آن, در کودکان هنجار را نشان دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی، محمدابراهیم، و پیوندی، علی اصغر. (1386). طراحی و ساخت آزمایش کلمات رقابتی فارسی و نتایج مقدماتی آن در کودکان هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 16(2 (پیاپی 28))، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/106377/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی محمدابراهیم، پیوندی علی اصغر. طراحی و ساخت آزمایش کلمات رقابتی فارسی و نتایج مقدماتی آن در کودکان هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1386؛16(2 (پیاپی 28)):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/106377/fa

    IEEE: کپی

    محمدابراهیم مهدوی، و علی اصغر پیوندی، “طراحی و ساخت آزمایش کلمات رقابتی فارسی و نتایج مقدماتی آن در کودکان هنجار،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 16، no. 2 (پیاپی 28)، pp. 1–7، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button