مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,355
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه و هدف: کودکان ناشنوا به دلیل نقص شنوایی خود با مشکلات سازگاری متعددی روبه رو هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوای 12 تا 15 ساله شهر اصفهان انجام گرفت.روش بررسی: روش پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه شاهد استفاده شد. به این منظور تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر ناشنوای 12 تا 15 ساله شهر اصفهان که ملاک های ورود به پژوهش را داشتند, به روش تصادفی انتخاب و در دو گروه مورد (15 نفر) و شاهد (15 نفر) قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس سازگاری اجتماعی Rao (1973) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیره و با بهره گیری از نرم افزار SPSS نسخه 21, تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت بین سازگاری اجتماعی دو گروه مورد و شاهد پس از انجام مداخله در سطح p=0.0001 معنی دار است.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت که روش روان نمایشگری به روش پانتومیم, سازگاری اجتماعی دانش آموزان ناشنوا را بهبود می بخشد و می توان از آن به عنوان یک روش آموزشی و درمانی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، سالار، مرادی، محمدرضا، و معتمدی، بهاره. (1393). اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 23(6)، 85-91. SID. https://sid.ir/paper/106391/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی سالار، مرادی محمدرضا، معتمدی بهاره. اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1393؛23(6):85-91. Available from: https://sid.ir/paper/106391/fa

    IEEE: کپی

    سالار فرامرزی، محمدرضا مرادی، و بهاره معتمدی، “اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 23، no. 6، pp. 85–91، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا