مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا، ناشنوا و عادی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 68

چکیده

 ارزیابی مهارت های اجتماعی دانش آموزان در سالهای اخیر مورد توجه متخصصان روانشناسی و تعلیم و تربیت قرار گرفته است. هدف این تحقیق مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان نابینا, ناشنوا و عادی است. به همین منظور 30 دانش آموز نابینا, 30 دانش آموز ناشنوا و 30 دانش آموز عادی دبیرستانی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. مقیاس مهارت های اجتماعی روی پاسخگویان اجرا شد. پس از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها نتایج نشان داد که مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی به طور معنی داری بهتر از دانش آموزان نابینا و ناشنوا است. همچنین مهارت های اجتماعی دانش آموزان نابینا به طور معنی داری بهتر از دانش آموزان ناشنوا است. در سه خرده مقیاس مهارت اجتماعی, یعنی همکاری, قاطعیت و خویشتن داری نیز همین نتیجه بدست آمد. در پایان پیشنهادهایی برای استفاده از نتایج تحقیق ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیابان گرد، اسماعیل. (1384). مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا, ناشنوا و عادی شهر تهران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 5(1 (پیاپی 15))، 55-68. SID. https://sid.ir/paper/96358/fa

    Vancouver: کپی

    بیابان گرد اسماعیل. مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا, ناشنوا و عادی شهر تهران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1384؛5(1 (پیاپی 15)):55-68. Available from: https://sid.ir/paper/96358/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل بیابان گرد، “مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا, ناشنوا و عادی شهر تهران،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 55–68، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا