مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 44

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی سبک های یادگیری فراگیران در جهت دهی به فعالیت های تدریس و یادگیری اهمیت فراوانی دارد. این مطالعه با هدف تعیین سبکهای یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390 انجام گردید.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, کلیه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده این پژوهش, پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری وارک (VARK) بود. برای تحلیل نتایج از نرم افزار VARK طراحی شده در محیط Excel و SPSS 16 استفاده گردید.نتایج: از مجموع 150 دانشجوی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی, 130 نفر با تکمیل پرسشنامه در مطالعه شرکت کردند (میزان پاسخگویی 87 درصد بود). تنها 33.1 درصد از دانشجویان مورد مطالعه سبک یادگیری تک وجهی را ترجیح می دادند؛ در میان این دانشجویان, 10.8 درصد جنبشی/حرکتی, 10 درصد خواندن/نوشتن, 9.2 درصد شنیداری و 3.1 درصد دیداری بودند. در مقابل, اکثریت دانشجویان (66.9 درصد), سبک های یادگیری چندوجهی (18.5 درصد دو وجهی, 13.1 درصد سه وجهی و 35.4 درصد چهار وجهی) را به عنوان سبک غالب یادگیری ترجیح می دادند. ارتباط معناداری بین معدل, مقطع و جنس با سبک های یادگیری مشاهده نشد.نتیجه گیری: آگاهی از اینکه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دارای سبک های یادگیری متفاوتی هستند به آموزش دهنده در توسعه روش های آموزشی مؤثر و متناسب با سبک یادگیری دانشجویان کمک خواهد کرد. بر اساس یافته ها پیشنهاد می شود که برای دانشجویان این رشته از شیوه های فعال یادگیری مانند بحث در کلاس, ایفای نقش و شبیه سازی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حموزاده، پژمان، پوررضا، ابوالقاسم، پناهی، محمد، و سلیمی، محمد. (1390). سبک های یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران. بیمارستان، 10(4 (مسلسل 39))، 37-44. SID. https://sid.ir/paper/106613/fa

    Vancouver: کپی

    حموزاده پژمان، پوررضا ابوالقاسم، پناهی محمد، سلیمی محمد. سبک های یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران. بیمارستان[Internet]. 1390؛10(4 (مسلسل 39)):37-44. Available from: https://sid.ir/paper/106613/fa

    IEEE: کپی

    پژمان حموزاده، ابوالقاسم پوررضا، محمد پناهی، و محمد سلیمی، “سبک های یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” بیمارستان، vol. 10، no. 4 (مسلسل 39)، pp. 37–44، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button