مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: مدتهاست که مساله مهارتهای ارتباطی مدیران و انگیزش کارکنان در بیمارستانهای کشور مطرح بوده است. پژوهش حاضر, تعیین رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان برای شناسایی وضعیت موجود و ارائه راهکارهایی مناسب به منظور ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران بود.مواد و روشها: پژوهش حاضر به روش توصیفی– همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش 66 نفر بود که 11 نفر مدیران ارشد و میانی و 55 نفر کارکنان زیرمجموعه آنها بودند که به روش خوشه ای در بخش های درمانی و اداری تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای 3 بخشی می باشد. بخش اول اطلاعات دموگرافیک, بخش دوم مهارتهای ارتباطی و بخش سوم انگیزش را سنجید. برای سنجش مهارت ارتباطی مدیران از پرسشنامه اردشیرزاده (1384) برای انگیزش کارکنان از پرسشنامه مخبری (1387) استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار spss, شاخصهای آماری, فراوانی مطلق و نسبی, میانگین و انحراف معیار و از آزمونهای ناپارامتریک, ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: میانگین ابعاد سه گانه مهارت ارتباطی مدیران از بیشترین به کمترین عبارت بود از بعد مهارت غیر کلامی (0.57±3.57) بعد مهارت ارتباطی زمینه ای (0.62±3.24) بعد مهارت ارتباطی کلامی (0.88±3.23) بود. نمره میانگین انگیزش کارکنان (0.55±2.57) بود. همچنین یافته های حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد فقط بین بعد مهارت ارتباطی زمینه ای وانگیزش کارکنان باضریب همبستگی r=0.25 و p-value=0.041 رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: از آنجا که رابطه معنی دار بین بعد زمینه ای مهارت ارتباطی مدیران (همدلی, گوش دادن موثر, خود شکوفایی) و انگیزش کارکنان وجوددارد گسترش این بعد با برنامه های آموزشی می تواند باعث بالارفتن انگیزش در کارکنان شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، سیدجمال الدین، نصیری پور، امیراشکان، و ظهیری ابیانه، زهره. (1392). رابطه مهارت ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران. بیمارستان، 12(2 (مسلسل 45))، 73-80. SID. https://sid.ir/paper/106637/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی سیدجمال الدین، نصیری پور امیراشکان، ظهیری ابیانه زهره. رابطه مهارت ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران. بیمارستان[Internet]. 1392؛12(2 (مسلسل 45)):73-80. Available from: https://sid.ir/paper/106637/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین طبیبی، امیراشکان نصیری پور، و زهره ظهیری ابیانه، “رابطه مهارت ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران،” بیمارستان، vol. 12، no. 2 (مسلسل 45)، pp. 73–80، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button