مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر اضطراب، مهارت حرکتی و پیشرفت تحصیلی پسران سنین ابتدایی شهر تبریز با اختلال هماهنگی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال هماهنگی رشدی یک ناتوانی درازمدت بوده و مشکلات حرکتی, عاطفی و تحصیلی مرتبط با آن ممکن است تا دوران بزرگ سالی ادامه پیدا کنند. به همین دلیل نیاز به مداخله های اولیه در مورد این کودکان ضروری به نظر می رسد؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر مهارت حرکتی, اضطراب و پیشرفت تحصیلی پسران با اختلال هماهنگی رشدی بود. روش کار: در یک پژوهش نیمه تجربی 30 کودک پسر دارای اختلال بر اساس پرسشنامه تشخیص اختلال هماهنگی رشدی والدین با میانگین سنی 9. 27 از بین مدارس ابتدایی شهر تبریز به صورت خوشه ای هدفمند انتخاب شدند. پیش آزمون با استفاده از آزمون برونینکس اوزرتسکی-دو, مقیاس مارچ و نمرات درس ریاضی به عمل آمد. سپس آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش قرار گرفتند. گروه آزمایش تمرین ایروبیک را به مدت 8 هفته, هر هفته 3 جلسه یک ساعته انجام دادند. گروه کنترل در این مدت فعالیت های معمول خود را انجام دادند. سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. پس از اطمینان از توزیع طبیعی داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف, از تحلیل کوواریانس برای بررسی اثر تمرین در سطح معناداری (05/0>P) استفاده شد. یافته ها: نتایج آزمون آماری حاکی از تاثیر معنادار تمرین ایروبیک بر مهارت حرکتی, اضطراب و پیشرفت تحصیلی در گروه آزمایش بود. بحث و نتیجه گیری: بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده به مربیان ورزشی, درمانگران ورزشی اختلالات حرکتی و توان بخش ها توصیه می شود که از تمرین ایروبیک برای کاهش مشکلات حرکتی, روانی و تحصیلی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی اورنگی، بهزاد، قدیری، فرهاد، و محمدنژاد، مجتبی. (1397). تاثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر اضطراب, مهارت حرکتی و پیشرفت تحصیلی پسران سنین ابتدایی شهر تبریز با اختلال هماهنگی رشدی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 25(177 )، 64-73. SID. https://sid.ir/paper/10740/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اورنگی بهزاد، قدیری فرهاد، محمدنژاد مجتبی. تاثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر اضطراب, مهارت حرکتی و پیشرفت تحصیلی پسران سنین ابتدایی شهر تبریز با اختلال هماهنگی رشدی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1397؛25(177 ):64-73. Available from: https://sid.ir/paper/10740/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد محمدی اورنگی، فرهاد قدیری، و مجتبی محمدنژاد، “تاثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر اضطراب, مهارت حرکتی و پیشرفت تحصیلی پسران سنین ابتدایی شهر تبریز با اختلال هماهنگی رشدی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 25، no. 177 ، pp. 64–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button