مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط ادراک از شایستگی حرکتی با شایستگی حرکتی واقعی کودکان دبستانی؛ یک مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 1080 | صفحه پایان 1090

چکیده

 مقدمه و هدف: شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شده از همبسته های مهم مشارکت در فعالیت بدنی هستند. هدف این مطالعه بررسی رابطه ادراک شایستگی حرکتی با شایستگی حرکتی واقعی کودکان دبستانی بود. روش کار: روش مطالعه مقطعی و از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد. جامعه آماری مطالعه کودکان 7 تا 10 سال بودند که در باشگاه های ورزشی شهر اهواز فعالیت داشتند. 652 کودک با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از هشت منطقه شهر اهواز انتخاب شدند. شایستگی حرکتی واقعی با آزمون رشد حرکتی درشت-ویرایش سوم و شایستگی حرکتی ادراک شده با آزمون شایستگی مهارت حرکتی ادراک شده ارزیابی شد. داده ها از طریق آزمون های تی-استیودنت برای نمونه های مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با نرم افزار SPSS نسخه 24 و در سطح معنی داری 0/05 تحلیل شدند. یافته ها: ضریب همبستگی بین خرده آزمون های جاب جایی واقعی و ادراک شده مثبت و معنی دار بود (001/0 =p, 258/0= (652) r). همچنین بین خرده آزمون های کنترل شیء واقعی و ادراک شده ضریب همبستگی مثبت و معنی دار بود (001/0 =p, 251/0= (652) r). در نمره کل آزمون های شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شده نیز ضریب همبستگی مثبت و معنی دار بود (001/0 =p, 318/0= (652)r). در عملکرد خرده آزمون های کنترل شیء واقعی و ادراک شده و نمره کل آزمون های شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شده تفاوت های جنسیتی به نفع پسران مشاهده شد (05/0>p). نتیجه گیری: همبستگی مثبت شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شده نشان دهنده داشتن ادراک دقیق کودکان در نتیجه رشد مهارت های شناختی موردنیاز برای ارزیابی شایستگی خود می باشد. با توجه به وجود تفاوت های جنسیتی و عملکرد ضعیف تر دختران, طراحی برنامه های مداخله ای برای آنان ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرزاد، صالحی مبارکه، نگار، ضامنی، لیلا، و مهمدینویچ، سناد. (1401). بررسی ارتباط ادراک از شایستگی حرکتی با شایستگی حرکتی واقعی کودکان دبستانی؛ یک مطالعه مقطعی. مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9(3 )، 1080-1090. SID. https://sid.ir/paper/1077767/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرزاد، صالحی مبارکه نگار، ضامنی لیلا، مهمدینویچ سناد. بررسی ارتباط ادراک از شایستگی حرکتی با شایستگی حرکتی واقعی کودکان دبستانی؛ یک مطالعه مقطعی. مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت[Internet]. 1401؛9(3 ):1080-1090. Available from: https://sid.ir/paper/1077767/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد محمدی، نگار صالحی مبارکه، لیلا ضامنی، و سناد مهمدینویچ، “بررسی ارتباط ادراک از شایستگی حرکتی با شایستگی حرکتی واقعی کودکان دبستانی؛ یک مطالعه مقطعی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، vol. 9، no. 3 ، pp. 1080–1090، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1077767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button