Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده در دختران و پسران پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه و اهداف: شایستگی حرکتی ادراک شده, درک و دریافت افراد از توانایی های ورزشی شان است که می تواند بر کسب مهارت های حرکتی تاثیر بگذارد. شایستگی حرکتی ادراک شده اغلب به عنوان یک متغیر میانجی که سبب دستیابی به سایر پیامدهای مرتبط با سلامتی مطلوب از قبیل فعالیت جسمانی یا تداوم تمرینی می شود, تلقی می گردد. هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده در کودکان پیش دبستانی و مقایسه بین دختران و پسران بود. مواد و روش ها: روش تحقیق حاضر توصیفی-مقایسه ای بود و جامعه آماری, کلیه کودکان 4-6 ساله مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی شهر تهران بودند. نمونه گیری در سال 1396 به صورت در دسترس از 2 مرکز پیش دبستانی در تهران انجام گردید و 86 نفر از کودکان 4-6 ساله به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از جمع آوری رضایت نامه های والدین, آزمون تصویری شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده از کودکان به عمل آمد. برای بررسی و تجزیه و تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی برای محاسبه شاخص های مرکزی و پراکندگی مقیاس های کمی و رسم جداول و از آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها از آزمون t مستقل و آزمون ناپارامتریک من-ویتنی استفاده گردید. تمامی تجزیه و تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه 25 انجام شد و سطح معناداری در تمام محاسبات آماری 0/05 در نظر گرفته شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که اختلاف معناداری بین نمرات شایستگی حرکتی ادراک شده و نیز نمرات شایستگی حرکتی مهارت های جا به جایی و کنترل شیء دختران و پسران پیش دبستانی وجود ندارد (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آرمان، مرضیه، بهرام، عباس، کاظم نژاد، انوشیروان، و پروین پور، شهاب. (1399). شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده در دختران و پسران پیش دبستانی. طب توانبخشی، 9(4 )، 135-142. SID. https://sid.ir/paper/405259/fa

    Vancouver: کپی

    آرمان مرضیه، بهرام عباس، کاظم نژاد انوشیروان، پروین پور شهاب. شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده در دختران و پسران پیش دبستانی. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(4 ):135-142. Available from: https://sid.ir/paper/405259/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه آرمان، عباس بهرام، انوشیروان کاظم نژاد، و شهاب پروین پور، “شایستگی مهارت های حرکتی ادراک شده در دختران و پسران پیش دبستانی،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 4 ، pp. 135–142، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405259/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا