مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اجرای شکل تغییریافته یادگیری بر اساس حل مساله (MPBL) و بررسی نظرات دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 25

کلیدواژه

یادگیری بر اساس حل مساله (PBL)Q4
یادگیری بر اساس حل مساله اصلاح شده (MPBL)Q4

چکیده

 مقدمه: استفاده از یادگیری بر اساس حل مساله (Problem based learning) در سرتاسر دنیا گسترش یافته است و از این استراتژی آموزشی در بسیاری از دانشگاه های دنیا به صور مختلف سود برده می شود. به دلیل مشکلات مربوط به اجرای روش یادگیری بر اساس حل مشکل پژوهش گران با توجه به محدودیت های موجود اقدام به تغییر شکل مرسوم یادگیری بر اساس حل مشکل نمودند.مواد و روش ها: در این پژوهش در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی 4 به میزان 1.5 واحد, روش اصلاح شده یادگیری بر اساس حل مساله (MPBL) طراحی و اجرا شد. تعداد 31 دانشجویی که این درس را انتخاب کرده بودند به عنوان واحدهای پژوهش در نظر گرفته شدند. در پایان هر موضوع درسی, از دانشجویان خواسته می شد تا نظرات خود را در مورد این روش در برگ پرسش نامه منعکس نمایند.نتایج: از داده های به دست آمده در این پژوهش مشخص گردید که در روش اصلاح شده یادگیری بر اساس حل مساله, بخش هایی از درس که بیش تر جنبه بالینی و کاربردی داشتند از نظر دانشجویان با انگیزه و تمایل درونی بیش تری همراه بوده است. علاوه بر این دانشجویان به طور کلی (77.4%) از روش اجرا شده رضایت داشتند.نتیجه گیری: بر اساس تجربه این تحقیق مزایای روش MPBL نسبت به PBL آن است که: 1- مدرس در روش PBL فعالیت اندکی دارد که از معایب این روش است اما در MPBL فعالیت معلم به مراتب بیش تر است و احساس موثر بودن بیش تری می نماید. 2- نیاز به بکارگیری تعداد زیادی مدرس برای اداره گروه ها نیست. 3- تعداد بیش تری دانشجو را می توان در مدت کوتاه تری آموزش داد. 4- بار مالی قابل توجهی به سیستم تحمیل نمی کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادگری، علی، دادور، لیلا، و یوسفی، مریم. (1387). اجرای شکل تغییریافته یادگیری بر اساس حل مساله (MPBL) و بررسی نظرات دانشجویان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 3(2)، 19-25. SID. https://sid.ir/paper/108074/fa

    Vancouver: کپی

    دادگری علی، دادور لیلا، یوسفی مریم. اجرای شکل تغییریافته یادگیری بر اساس حل مساله (MPBL) و بررسی نظرات دانشجویان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1387؛3(2):19-25. Available from: https://sid.ir/paper/108074/fa

    IEEE: کپی

    علی دادگری، لیلا دادور، و مریم یوسفی، “اجرای شکل تغییریافته یادگیری بر اساس حل مساله (MPBL) و بررسی نظرات دانشجویان،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 3، no. 2، pp. 19–25، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button