مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی در مورد ماهیت و نحوه انتقال بیماری های مقاربتی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: در سال های اخیر شیوع و بروز انواع بیماری هایی که از طریق جنسی انتقال می یابند, بیماریهای مقاربتی بطور قابل توجهی افزایش داشته است. طبق آمارهای جهانی فقط 17 درصد از جوانانی که فعالیت جنسی دارند از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند و همه روزه در جهان بیش از 0.5 میلیون نوجوان 19 الی 24 ساله مبتلا به یکی از انواع عفونت های مقاربتی می شوند. اهمیت این بیماری ها از نظر شیوع, بروز, عوارض و عواقب خوب درک نشده و کمتر برآورد می شود. تعداد زیادی از مبتلایان که بدون علامت اند (مخصوصا زنان) نادیده انگاشته می شوند.هدف: هدف از این مطالعه تعیین میزان آگاهی دانشجویان کارشناسی ارشد عمران دانشگاه شریف در مورد بیماریهای مقاربتی می باشد.مواد و روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که به منظور تعیین میزان آگاهی دانشجویان کارشناسی ارشد عمران دانشگاه شریف در مورد بیماریهای مقاربتی و تعیین ارتباط بین 21 متغیر تحت مطالعه با میزان آگاهی این دانشجویان در سال 1383 انجام شده است. روش نمونه گیری به صورت سرشماری و تعداد نمونه 170 مورد می باشد. در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که توسط دانشجویان کامل شد, که شامل سوالاتی مربوط به بررسی مشخصات فردی و آگاهی آنان در مورد بیماریهای مقاربتی بود.در سوالات 4 گزینه ای مربوط به آگاهی 12 سوال در نظر گرفته شد و دانشجویان با امتیاز 17-0 در گروه آگاهی ضعیف, با امتیاز 22-17 در گروه متوسط و با امتیاز 36-22 در گروه آگاهی خوب (مطلوب) قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس آمارهای بدست آمده 40 درصد از دانشجویان دارای آگاهی پایین بودند, 30 درصد دارای آگاهی متوسط بودند و فقط 30 درصد از آنان آگاهی خوبی در مورد بیماری های مقاربتی داشتند. بر طبق آزمون های آماری انجام شده بین میزان آگاهی و متغیرهای: تحصیلات مادر, شغل مادر, مراجعه به مراکز بهداشتی, سن دانشجویان, کسب اطلاعات از اینترنت, کسب اطلاعات از همکلاسی های دانشگاه, کسب اطلاعات از صدا و سیما و همچنین گذراندن واحد درسی تنظیم خانواده و رضایتمندی از آگاهی های کسب شده از این درس ارتباط معنی داری وجود داشته است.بحث و نتیجه گیری: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین بالارفتن آمار ابتلا به بیماریهای مقاربتی در کشور آموزش کافی و کامل در زمینه بیماریهای واگیردار و مسایل مهم بهداشتی روز در محیط های آموزشی توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشه مهری، گیتی، ابراهیم طاهری، گیتی، چمری، مریم، و شاهرخ شاهی، مرضیه. (1385). بررسی میزان آگاهی در مورد ماهیت و نحوه انتقال بیماری های مقاربتی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 16(53)، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/108166/fa

    Vancouver: کپی

    خوشه مهری گیتی، ابراهیم طاهری گیتی، چمری مریم، شاهرخ شاهی مرضیه. بررسی میزان آگاهی در مورد ماهیت و نحوه انتقال بیماری های مقاربتی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1385؛16(53):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/108166/fa

    IEEE: کپی

    گیتی خوشه مهری، گیتی ابراهیم طاهری، مریم چمری، و مرضیه شاهرخ شاهی، “بررسی میزان آگاهی در مورد ماهیت و نحوه انتقال بیماری های مقاربتی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 16، no. 53، pp. 29–38، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button