مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت کاربران از کیفیت نرم افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان

صفحات

 صفحه شروع 570 | صفحه پایان 578

چکیده

 زمینه و هدف رضایت کاربران, ضمانت اجرای یک سیستم اطلاعاتی محسوب می شود و از دریافت نظرات کاربران نهایی می توان برای بهبود کیفیت سیستم های اطلاعاتی استفاده کرد. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت کاربران سطوح شبکه بهداشتی از سامانه ناب انجام شد. روش: در این مطالعه مقطعی, جامعه آماری شامل همه کاربران سامانه ناب در سطوح 1, 2 و 3 شبکه بهداشت در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس در سال 1400 بودند. تعداد نمونه ها در سطح 3 (39 نفر) و سطح 2 (74 نفر) به صورت تمام شماری و در سطح 1 با روش نمونه گیری سهمیه ای, 258 نفر بود. داده ها با استفاده از پرسشنامه روا و پایاشده جمع آوری و در نرم افزار SPSS-24 تحلیل شد. یافته ها: میانگین سنی کاربران شرکت کننده در مطالعه 60/8 ±,64/39 سال بود. اکثر آنها, زن (52 درصد), متاهل (7/67 درصد) و دارای تحصیلات کارشناسی (7/50 درصد) بودند. میانگین رضایت کل ابعاد؛ 49/0 ±,10/3 بود که در سطح متوسط به بالا ارزیابی می شود. بیشترین میزان رضایت در بعد کیفیت خدمات پشتیبانی؛ 61/0 ±,30/3 و کمترین میزان رضایت در بعد رضایت کلی از سامانه 77/0 ±,82/2 بود. بین میزان رضایت از سامانه ناب در کل ابعاد با جنس, سطح تحصیلات و سطوح شبکه بهداشت ارتباط معناداری وجود داشت. نتیجه گیری: از نظر رضایتمندی کل, درصد بالایی از کارکنان, کمابیش راضی بودند. طراحان سامانه ناب در راستای ایجاد رضایتمندی کاربران باید کیفیت عملکرد سامانه را با مولفه هایی از قبیل سرعت پاسخگویی و میزان اطمینان مورد توجه قرار دهند تا رضایت کاربران از سامانه ناب افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کبیر، محمدجواد، حیدری، علیرضا، صدری، شروین، و خطیرنامنی، زهرا. (1401). رضایت کاربران از کیفیت نرم افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان. فرهنگ و ارتقای سلامت، 6(3 )، 570-578. SID. https://sid.ir/paper/1083404/fa

    Vancouver: کپی

    کبیر محمدجواد، حیدری علیرضا، صدری شروین، خطیرنامنی زهرا. رضایت کاربران از کیفیت نرم افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان. فرهنگ و ارتقای سلامت[Internet]. 1401؛6(3 ):570-578. Available from: https://sid.ir/paper/1083404/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد کبیر، علیرضا حیدری، شروین صدری، و زهرا خطیرنامنی، “رضایت کاربران از کیفیت نرم افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان،” فرهنگ و ارتقای سلامت، vol. 6، no. 3 ، pp. 570–578، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1083404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button