مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محیط آموزشی بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی حضرت رسول از دید یادگیرنده گان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 87

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی نگرش کارورزان و دستیاران طب اورژانس بیمارستان حضرت رسول (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد محیط آموزشی است. روش کار: روش تحقیق از نوع توصیفی مقطعی می باشد. جامعه آماری کارورزان, دستیاران تخصصی دوره طب اورژانس بیمارستان حضرت رسول (ص) که تعداد آن ها در نیمسال اول سال تحصیلی 96-95, 37 نفر بوده, به صورت سرشماری انتخاب شده است. در این مطالعه, از نسخه فارسی روایی و پایایی پرسشنامه The Dundee Ready Education Environment Measure استفاده گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی فراوانی, درصد, نمودار میانگین و انحراف معیار استفاده شده است. و برای استنباط داده ها از آزمون های آمار تحلیلی t مستقل و کای اسکوئر استفاده گردید. یافته ها: نتایج مطالعه امتیاز کلی محیط آموزشی در گروه دستیاران برابر 54/2 ± 138 و در کارورزان 28/1 ± 99 بوده و تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود داشت (001/0 =p), بر اساس راهنمای عملی مکالیرو راف ( Roff &McAleer) میانگین امتیازی بین 101تا 150 نشان دهنده این است که نکات مثبت نسبت به نکات منفی بیشتر دانسته شده است. نتیجه گیری: لازم است تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آموزشی تلاش بیشتری در بهبود وضعیت موجود داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتماد اهری، علاءالدین، و کردلو، زهرا. (1396). ارزیابی محیط آموزشی بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی حضرت رسول از دید یادگیرنده گان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 24(161 )، 77-87. SID. https://sid.ir/paper/10843/fa

    Vancouver: کپی

    اعتماد اهری علاءالدین، کردلو زهرا. ارزیابی محیط آموزشی بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی حضرت رسول از دید یادگیرنده گان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1396؛24(161 ):77-87. Available from: https://sid.ir/paper/10843/fa

    IEEE: کپی

    علاءالدین اعتماد اهری، و زهرا کردلو، “ارزیابی محیط آموزشی بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی حضرت رسول از دید یادگیرنده گان،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 24، no. 161 ، pp. 77–87، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button