مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 469 | صفحه پایان 478

چکیده

 پیش زمینه و هدف: شیوع پاندمی کووید-19 در سراسر جهان و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی, باعث شد که استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی رشد روزافزون پیدا کند. با توجه به اینکه کیفیت آموزش مجازی ارائه شده در این دوران نقش مهمی در فرآیند یادگیری دانشجویان دارد, این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی-مقطعی بود که در سال 1400 انجام شد. جامعه پژوهش شامل 370 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بودند که از طریق روش نمونه گیری طبقه ای-نسبتی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه ای محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بیش از 62 درصد دانشجویان شرکت کننده در مطالعه میزان مهارت کامپیوتری خود را در سطح متوسط گزارش کردند. همچنین میزان استفاده دانشجویان از آموزش آفلاین (42درصد) بیشتر از آموزش آنلاین (29درصد) بود. میانگین امتیاز کسب شده در ابعاد 6 گانه ارزیابی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان بدین ترتیب بود: سامانه مدیریت یادگیری (32/4), ارزشیابی(14/4), خدمات پشتیبانی(07/4 ), تعامل بین دانشجو و استاد (47/3), آموزش آنلاین (63/3) و محتوای الکترونیکی (32/3) بود. بحث و نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان می دهد که کیفیت محتوای الکترونیکی ارائه شده, آموزش آنلاین و تعامل بین اساتید و دانشجویان در آموزش مجازی ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سطح متوسط و پایین بودند. لذا ضروری به نظر می رسد که اساتید دانشگاه در تهیه محتوی الکترونیکی به نیازهای یادگیری دانشجویان توجه کرده و این محتوا به صورت چند رسانه ای تولید گردند. همچنین لازم است با ایجاد زیرساخت های لازم, جلسات آنلاین بیشتر برگزار شود و با برقراری ارتباط چهره به چهره و استفاده از تالار گفتگوی سامانه مدیریت یادگیری, میزان تعامل را افزایش دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جبرائیلی، محمد، نیازخانی، زهرا، فائزی، آی سان، و دلاوری، سعیده. (1401). ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 20(6 (پیاپی 155) )، 469-478. SID. https://sid.ir/paper/1088667/fa

Vancouver: کپی

جبرائیلی محمد، نیازخانی زهرا، فائزی آی سان، دلاوری سعیده. ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1401؛20(6 (پیاپی 155) ):469-478. Available from: https://sid.ir/paper/1088667/fa

IEEE: کپی

محمد جبرائیلی، زهرا نیازخانی، آی سان فائزی، و سعیده دلاوری، “ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 20، no. 6 (پیاپی 155) ، pp. 469–478، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1088667/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button