مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

65
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسئولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی: یک مطالعه دلفی

صفحات

 صفحه شروع 398 | صفحه پایان 407

چکیده

 پیش زمینه و هدف: آموزش بالینی یکی از اجزاء اساسی برنامه درسی رشته پرستاری است. روشن کردن نقش و مسیولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری از راهکارهای توسعه آموزش بالینی است که با ارتقاء عملکرد دانشجویان و تضمین حیات حرفه ای پرستاری, ارایه مراقبت با کیفیت و ایمن را به دنبال خواهد شد. این مطالعه باهدف تعیین مسیولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری در فرآیند آموزش بالینی دانشجویان پرستاری انجام شده است. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع دلفی تعدیل یافته است که طی دو راند صورت گرفت. مشارکت کنندگان 30 نفر از مدرسان رشته پرستاری بودند که به صورت مبتنی بر هدف انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل یک پرسشنامه بود. تحلیل داده ها با آمار توصیفی و آنالیز محتوی و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 17 صورت گرفت. یافته ها: بر اساس داده ها, مسیولیت حرفه ای دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی دارای شش طبقه بود شامل: انجام وظایف آموزشی با هشت مولفه, مراقبت کل نگر بیمار با چهار مولفه, ارتباط, تعامل و تبادل اطلاعات با شش مولفه, کسب شایستگی حرفه ای با شش مولفه, تقویت توانمندی های فردی با پنج مولفه و رعایت اصول اخلاق حرفه ای با هشت مولفه است. بحث و نتیجه گیری: دانشجویان پرستاری برای یادگیری اثربخش در محیط بالینی لازم است از مسیولیت های حرفه ای خود آگاه باشند, چراکه شناخت و درک مسیولیت های حرفه ای می تواند ضمن تسهیل فرآیند آموزش, منجر به ارایه مراقبت ایمن و باکیفیت به مددجویان و ارتقاء فردی دانشجو و حرفه پرستاری گردد. همچنین می تواند زمینه ساز ارزیابی دانشجویان توسط مربیان و توسعه مداخلات مناسب برای ارتقاء مسیولیت حرفه ای دانشجویان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کشمیری، فاطمه، و نصیریانی، خدیجه. (1401). مسئولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی: یک مطالعه دلفی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 20(5 (پیاپی 154) )، 398-407. SID. https://sid.ir/paper/1088947/fa

    Vancouver: کپی

    کشمیری فاطمه، نصیریانی خدیجه. مسئولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی: یک مطالعه دلفی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1401؛20(5 (پیاپی 154) ):398-407. Available from: https://sid.ir/paper/1088947/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کشمیری، و خدیجه نصیریانی، “مسئولیت های حرفه ای دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی: یک مطالعه دلفی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 20، no. 5 (پیاپی 154) ، pp. 398–407، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1088947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button