مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران و دوبلین ایرلند: یک مطالعه تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: آموزش علوم پزشکی بخشی از نظام آموزش عالی می باشد که کیفیت زندگی و سلامت جامعه را تحت شعاع قرار می دهد. کیفیت برنامه های آموزشی پرستاری کودکان در نظام سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است, لذا هدف این مطالعه مقایسه تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران با دانشگاه دوبلین ایرلند می باشد. روش کار: این مطالعه توصیفی تطبیقی در سال 1400 انجام شد. داده ها با استفاده از الگوی Bereday در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه تجزیه و تحلیل شد. برنامه آموزش کارشناسی ارشد پرستاری کودکان دانشگاه دوبلین ایرلند و ایران از نظر چگونگی پذیرش, فلسفه, رسالت, جایگاه های شغلی دانش آموختگان, محتوای درسی و ارزشیابی, تحلیل و نقاط ضعف و قوت ارزیابی شدند. یافته ها: برنامه درسی کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران با دوبلین ایرلند با وجود شباهت هایی که در فلسفه و رسالت دارد دو تفاوت مهم دارد. در ایرلند پرستاری کودکان شامل سه گرایش پرستاری مراقبت ویژه, اورژانس و قلب است, در حالی که در ایران پرستاری کودکان, گرایشی ندارد, همچنین در ایرلند علاوه بر آزمون, انجام مصاحبه و بررسی سنوات و سوابق کاری از اهمیت ویژه ایی برخوردار است, در حالی که در ایران تنها بر آزمون تاکید می شود. نتیجه گیری: در برنامه درسی پرستاری کودکان ایران, سابقه کاری داوطلبان, مصاحبه گزینشی و گرایش های تخصصی کودکان مورد توجه قرار نگرفته, با توجه به اهمیت وجود کودکان سالم و مراقبت پرستاری و بالینی در کودکان بیمار, پیشنهاد می شود مسیولان و برنامه ریزان درسی پرستاری کودکان در این رشته گرایش های تخصصی در نظر گرفته و در شیوه پذیرش این رشته تجدید نظر نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورحسین علمداری، مائده، نوبهار، منیر، و بابا محمدی، حسن. (1402). مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران و دوبلین ایرلند: یک مطالعه تطبیقی. آموزش پرستاری، 12(3 )، 10-21. SID. https://sid.ir/paper/1092939/fa

    Vancouver: کپی

    پورحسین علمداری مائده، نوبهار منیر، بابا محمدی حسن. مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران و دوبلین ایرلند: یک مطالعه تطبیقی. آموزش پرستاری[Internet]. 1402؛12(3 ):10-21. Available from: https://sid.ir/paper/1092939/fa

    IEEE: کپی

    مائده پورحسین علمداری، منیر نوبهار، و حسن بابا محمدی، “مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران و دوبلین ایرلند: یک مطالعه تطبیقی،” آموزش پرستاری، vol. 12، no. 3 ، pp. 10–21، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1092939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button