مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه: مقایسه تطبیقی برنامه های آموزشی دانشگاهی, با شناسایی شباهت ها و تفاوت ها, رو یکردهای نوینی برای رقابت بین دانشگاه ها و تضمین کیفیت ارایه می دهد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری موناش استرالیا و ایران انجام شد. روش کار: مطالعه توصیفی حاضر, با بکارگیری الگوی آموزش تطبیقی بردی در سال 1399 در دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد. آخرین برنامه آموزشی و درسی دوره کارشناسی پرستاری, از سایت رسمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران و سایت دانشگاه موناش استرالیا دریافت شد. داده ها با استفاده از مدل آموزش تطبیقی بردی, در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که استفاده از آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت بالینی و همچنین برنامه های بین المللی ارزشیابی بالینی از نقاط قوت کوریکولوم آموزشی استرالیا محسوب می گردد. همچنین بررسی و مقایسه جایگاه های شغلی مورد انتظار برای کارشناس پرستاری نشان می دهد که در استرالیا علاوه بر به کارگیری پرستاران در بیمارستان ها دیدگاه های تخصصی تری در بکارگیری فارغ التحصیلان پرستاری دارد. همچنین در استرالیا, پرستاری اجتماعی مانند پرستار مدرسه, پرستار مراقبت در منزل و یا پرستار هماهنگ کننده بالینی جایگاه خود را پیدا کرده است. ارایه واحدهای درسی روابط انسانی, مراقبت های بهداشتی برای جامعه چند فرهنگی, تحلیل و استدلال بالینی در برنامه آموزش پرستاری استرالیا مشهود است. نتیجه گیری: مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و استرالیا نشان می دهد کوریکولوم آموزشی استرالیا نسبت به ایران برتری هایی دارد. ادغام عمودی دانش و ارتباط منطقی بین دروس ارایه شده, قرار دادن واحدهای درسی در جهت توانمند ساختن دانشجویان در حیطه های تفکر خلاق و نقادانه, روابط انسانی, کار در جوامع مختلف و همچنین انجام مصاحبه در جهت بررسی توان ارتباطی و سطح علاقه افراد قبل از ورود به حیطه پرستاری از نقاط قوت برنامه آموزشی استرالیا یه شمار می رود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزو، سیدرضا، نورالدینی، احمد، و حسن طهرانی، طیبه. (1400). مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی. آموزش پرستاری، 10(3 )، 66-76. SID. https://sid.ir/paper/965278/fa

    Vancouver: کپی

    برزو سیدرضا، نورالدینی احمد، حسن طهرانی طیبه. مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(3 ):66-76. Available from: https://sid.ir/paper/965278/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا برزو، احمد نورالدینی، و طیبه حسن طهرانی، “مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 3 ، pp. 66–76، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/965278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button