مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

55
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر زورگو در کرج

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 اهداف: برای کنترل پدیده زورگوریی, انجام برنامه های مداخله ای ضروری به نظر می رسد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و مسیولیت پذیری دانش آموزان دختر زورگو کرج بود. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری تحقیق, تمامی دانش آموزان زورگو دختر پایه 10 از ناحیه دو شهر کرج در سال تحصیلی 99-1398 بود که از بین آنان به صورت تصادفی 30 دانش آموز که نمره بالایی در پرسش نامه زورگویی و نمره پایینی در پرسش نامه مسیولیت پذیری کالیفرنیا و سازگاری اجتماعی Sinha و Singh گرفته بودند, در دو گروه 15نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. برنامه آموزشی مهارت های ارتباطی در 10 جلسه روی گروه آزمایش اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های توصیفی و تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS 23 انجام شد. یافته ها: سن نمونه های مورد مطالعه در گروه آزمایش و کنترل بین 16 تا 18 سال بود. میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش در متغیر سازگاری اجتماعی 2/18±, 16/20 و مسیولیت پذیری 3/81±, 25/13 بود که نسبت به نمرات پیش آزمون (به ترتیب 2/07±, 11/87 و 2/99±, 13/60) افزایش داشت در دو گروه تفاوت آماری معنادار وجود داشت (0/05>p). آموزش مهارت های ارتباطی در گروه آزمایش توانست 75 درصد واریانس متغیر وابسته را تبیین کند (0/001> p؛ 66/980=F؛ 0/713=Eta). نتیجه گیری: آموزش مهارتهای ارتباطی می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مناسب برای کمک به فرآیند سازگاری و مسیولیت پذیری در دانش آموزان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاسینی، لیلا، کیانی، قمر، و مجتبی زاده، محمد. (1401). اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر زورگو در کرج. طب انتظامی، 11(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1094115/fa

    Vancouver: کپی

    یاسینی لیلا، کیانی قمر، مجتبی زاده محمد. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر زورگو در کرج. طب انتظامی[Internet]. 1401؛11(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1094115/fa

    IEEE: کپی

    لیلا یاسینی، قمر کیانی، و محمد مجتبی زاده، “اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر زورگو در کرج،” طب انتظامی، vol. 11، no. 1 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1094115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button