مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تمرینات خودگفتاری بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 89

چکیده

 زمینه و هدف: دفاع از کشور وظیفه نیروهای مسلح آماده و ورزیده است, هدف پژوهش حاضر ارزیابی تأثیر تمرینات خودگفتاری بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانشجویان می باشد. روش ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعات نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) در سال 1401 بود که 30 نفر از آنها به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به 2 گروه مداخله (15 نفر) و کنترل (15 نفر) تقسیم شد. در مرحله پیش آزمون ابتدا, زمان هر یک از دانشجوها در دوی 70 متر و حمل مجروح اندازه گیری شد. سپس در جلسه ای به گروه مداخله, خودگفتاری و نحوه تمرینات آن آموزش داده شد و آنها به همراه تمرینات بدنی که روزانه داشتند 10 جلسه تمرینات خودگفتاری انجام دادند؛ و گروه کنترل فقط تمرینات بدنی روزانه داشتند. بعد از اتمام 10 جلسه تمرین, مرحله پس آزمون همانند پیش آزمون انجام شد. یافته ها: در گروه مداخله خودگفتاری پس از 10 جلسه تمرین, میانگین عملکرد در دوی 70 متر از 1±, 44/9 به 82/0±, 72/8 کاهش و میانگین حمل مجروح از 73/1±, 41/9 به 11/1±, 70/8 ثانیه کاهش یافت که با توجه به سطح معنی داری 05/0 تفاوت معنی دار در عملکرد قابل مشاهده است. میانگین دوی 70 متر در گروه کنترل از 93/0±, 38/9 به 88/0±, 36/9 ثانیه کاهش یافت و همچنین, میانگین حمل مجروح شرکت کنندگان در این گروه از 43/1±, 52/9 به 42/1±, 49/9 ثانیه کاهش یافت که معنی دار نبود (P<0. 05). نتیجه گیری: به طورکلی نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بعد از خودگفتاری, عملکرد دانشجویان بهبود یافت. لذا, پیشنهاد می شود مربیان و فرماندهان نظامی تمرینات خودگفتاری را در کنار برنامه های جسمانی خود برای بهبود عملکرد دانشجویان مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملازاده، مهدی، شربت زاده، رضا، کرمی، اسماعیل، و محمدیاری، سجاد. (1402). تأثیر تمرینات خودگفتاری بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع). طب دریا، 5(2 )، 84-89. SID. https://sid.ir/paper/1094985/fa

    Vancouver: کپی

    ملازاده مهدی، شربت زاده رضا، کرمی اسماعیل، محمدیاری سجاد. تأثیر تمرینات خودگفتاری بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع). طب دریا[Internet]. 1402؛5(2 ):84-89. Available from: https://sid.ir/paper/1094985/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ملازاده، رضا شربت زاده، اسماعیل کرمی، و سجاد محمدیاری، “تأثیر تمرینات خودگفتاری بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)،” طب دریا، vol. 5، no. 2 ، pp. 84–89، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1094985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button