Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

158
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

105
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رشد اجتماعی دانش آموزان: نقش پیش بین هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقای رشد اجتماعی دانش آموزان به منظور تصمیم گیری مناسب, برقراری ارتباط و تعادل داشتن در جامعه ضروری است. بنابراین مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه در پیش بینی رشد اجتماعی دانش آموزان انجام شد. روش: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بود و جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان متوسطه دوم شهر بیرجند در سال تحصیلی 99-1398 بودند که بر اساس جدول جسی و مورگان (Jesse and Morgan) تعداد 360 نفر به روش نمونه در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پژوهش شامل پرسشنامه های هوش اخلاقی لنیک و کیل (Lennick & Kiel) (2007 م. ), فرهنگ مدرسه هیگینز و ساد (Higgins & Sadh) (1998 م. ) و رشد اجتماعی الیس وایتزمن (Ellis Witsman) (1990 م. ) بودند. جهت تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان با استفاده از نرم افزار SPSS 22 استفاده شد. ملاحظات اخلاقی: پس از کسب اجازه از اداره آموزش و پرورش و بیان اهداف برای شرکت کنندگان, رضایت شفاهی از آن ها کسب و درباره محرمانگی اطلاعات به آن ها اطمینان خاطر داده شد. یافته ها: نتایج نشان داد بین هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه با رشد اجتماعی ارتباط مستقیم و معنی داری وجود داشت (01/0>P) و مؤلفه های هوش اخلاقی 94 درصد و مؤلفه های فرهنگ مدرسه 7/35 درصد, از رشد اجتماعی دانش آموزان را تبیین می کنند. نتیجه گیری: نتایج, لزوم توجه ویژه مسئولین و متصدیان تعلیم و تربیت به ترویج هوش اخلاقی و تسویق فرهنگ مدرسه در راستای رشد اجتماعی دانش آموزان را می رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاکزاد، محمدامین، حلت آبادی فراهانی، محمدابراهیم، غفوری، سمیه، و خسروی طناک، محمد. (1401). رشد اجتماعی دانش آموزان: نقش پیش بین هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه. اخلاق زیستی، 12(37 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1113004/fa

    Vancouver: کپی

    پاکزاد محمدامین، حلت آبادی فراهانی محمدابراهیم، غفوری سمیه، خسروی طناک محمد. رشد اجتماعی دانش آموزان: نقش پیش بین هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه. اخلاق زیستی[Internet]. 1401؛12(37 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1113004/fa

    IEEE: کپی

    محمدامین پاکزاد، محمدابراهیم حلت آبادی فراهانی، سمیه غفوری، و محمد خسروی طناک، “رشد اجتماعی دانش آموزان: نقش پیش بین هوش اخلاقی و فرهنگ مدرسه،” اخلاق زیستی، vol. 12، no. 37 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1113004/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button