مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

35
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی احادیث قدسی و طراحی و آزمون روش حدیث درمانی درکاهش اضطراب دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 43

چکیده

 این پژوهش با هدف توصیف و تحلیل رفتار درمانی و اصلاح الگوهای رفتاری و کاهش اضطراب دانش آموزان مدارس با دو رویکرد روانشناسی و اندیشه اسلامی مطابق با احادیث قدسی و آیات قرآنی, انجام شده است. در بررسی تعداد کثیری از منابع اسلامی اعم از آیات و روایات مربوط به موضوع, یافته های پژوهش نشان می دهد که بیشتر آیات قرآن و احادیث, از نظر مفاهیم و مضامین همسو با علم روانشناسی می باشند. این احادیث, عمدتا درون مایه اخلاقی, عرفانی و روانشناسی دارند که مخاطبان خود را به حسن سلوک و کسب فضایل و پرهیز از رذایل برای نیل به خود آگاهی وکشف استعدادهای درونی و فطری که منجر به کاهش استرس, نگرانی و تقویت مثبت اندیشی در فرد می شود, فرا می خوانند. مقاله پیش رو, با توجه به اهمیت موضوع, نقش و جایگاه خطیر آیات و احادیث, در جوامع اسلامی بویژه در میان مربیان تعلیم و تربیت و از طرفی تاثیر مدرسه در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و به کارگیری روش های نوین درصدد آن است تا با الگوگیری از خصایص رفتاری مطلوب و مورد قبول علم روانشناسی و آموزه های دینی, سعی در اصلاح و تقویت رفتار ایده آل دانش آموزان از طریق کاهش استرس, نگرانی و نیل به خودباوری در آنها گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمزه زاده، نعیمه، صادقی نیری، رقیه، و غفاری، علی. (1401). واکاوی احادیث قدسی و طراحی و آزمون روش حدیث درمانی درکاهش اضطراب دانش آموزان. قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، 7(3 )، 34-43. SID. https://sid.ir/paper/1116692/fa

    Vancouver: کپی

    حمزه زاده نعیمه، صادقی نیری رقیه، غفاری علی. واکاوی احادیث قدسی و طراحی و آزمون روش حدیث درمانی درکاهش اضطراب دانش آموزان. قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)[Internet]. 1401؛7(3 ):34-43. Available from: https://sid.ir/paper/1116692/fa

    IEEE: کپی

    نعیمه حمزه زاده، رقیه صادقی نیری، و علی غفاری، “واکاوی احادیث قدسی و طراحی و آزمون روش حدیث درمانی درکاهش اضطراب دانش آموزان،” قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، vol. 7، no. 3 ، pp. 34–43، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1116692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button