مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی پیشرفت تحصیلی بر اساس هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 173

چکیده

 هدف ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ حاضر ﻣ ﺪ لﻳ ﺎ ﺑ ﻲ پیشرفت تحصیلی بر اساس هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی با نقش میانجی تحول مثبت اﺳ ﺖ . ﺟ ﺎ ﻣ ﻌ ه ی آﻣ ﺎ ری ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ عبارت بود از کلیه ی داﻧ ﺶ آﻣ ﻮ زان دوره ی دوم متوسطه شهر تهران که ﺗ ﻌ ﺪ اد 400 ﻧ ﻔ ﺮ از داﻧ ﺶ آﻣ ﻮ زان ﭘ ﺴ ﺮ و دﺧ ﺘ ﺮ ﺑ ﻪ روش نمونهﮔ ﻴ ﺮ ی ﺗ ﺼ ﺎ دﻓ ﻲ ﻃ ﺒ ﻘ ﻪ ای اﻧ ﺘ ﺨ ﺎ ب ﺷ ﺪ ﻧ ﺪ . اﺑ ﺰ ارﻫ ﺎ ی ﺳ ﻨ ﺠ ﺶ ﻋ ﺒ ﺎ رت بودند از پرسشنامههای: هیجانهای تحصیلی (ﭘ ﮑ ﺮ ان, ﮔ ﻮ ﺋ ﺘ ﺰ و فرﯾ ﻨ ﺰ ل, 2005), اشتیاق تحصیلی (آرشامبالت و همکاران, 2009) و تحول مثبت (آرنولد و همکاران, 2014). دادهﻫ ﺎ ی جمعآوری شده ﺑ ﺎ اﺳ ﺘ ﻔ ﺎ ده از روش مدل یابی معادلات ساختاری ﻣ ﻮ رد تحلیل ﻗ ﺮ ار ﮔ ﺮ ﻓ ﺘ ﻨ ﺪ . یافته ها حاکی از آن است که؛ هیجانهای مثبت بر پیشرفت تحصیلی اثر مستقیم داشت, ولی هیجانهای منفی روی پیشرفت تحصیلی اثر مستقیم نداشت. اشتیاق تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی اثرمستقیم داشت. تحول مثبت تأثیر مستقیم و معنیداری بر پیشرفت تحصیلی داشت. هم چنین اشتیاق تحصیلی و هیجانهای تحصیلی مثبت از طریق میانجی گری تحول مثبت بر پیشرفت تحصیلی تأثیر داشت. توجه به هیجانهای تحصیلی مثبت و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان برای پیشرفت تحصیلی آنان ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، خدیجه، اسدزاده، حسن، کرمی، ابوالفضل، و نجفی، محمود. (1398). مدل یابی پیشرفت تحصیلی بر اساس هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(51 )، 147-173. SID. https://sid.ir/paper/112088/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی خدیجه، اسدزاده حسن، کرمی ابوالفضل، نجفی محمود. مدل یابی پیشرفت تحصیلی بر اساس هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛15(51 ):147-173. Available from: https://sid.ir/paper/112088/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه مرادی، حسن اسدزاده، ابوالفضل کرمی، و محمود نجفی، “مدل یابی پیشرفت تحصیلی بر اساس هیجانهای تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 15، no. 51 ، pp. 147–173، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button