مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی و ویژگی های یک الگوی تدریس برای انواع دانش روش کاری

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 129

چکیده

 از عناصر مهم نظام تعلیم و تربیت در کنار سایر عوامل نظام آموزشی, رویکردها, الگوها و روش های تدریس است. تدریس فعالیتی است که در کانون و نقطه تلاقی همه عناصر آموزشی قرار دارد و مهمترین عملکرد معلم در کلاس درس محسوب می باشد که زمینه را برای یادگیری فراهم می سازد. تدریس فرایند تسهیل کننده یادگیری است. از آنجا که با هر روشی نمی توان هر موضوعی را تدریس کرد, بنابراین برای تدریس موضوعات گوناگون روش های تدریس مناسب نیاز است. ماهیت موضوعات به نوع دانشی که درباره آن بحث می کند بستگی دارد. از دیدگاه صاحب نظران روان شناسی شناختی با رویکرد پردازش اطلاعات سه نوع دانش وجود دارد, دانش از نوع «بیانی», دانش از نوع «روش کاری», و دانش از نوع «تصاویر ذهنی». موضوعات روش کاری سه نوع هستند که عبارتند از: دانش روش کاری «شناسایی طرح» و دانش روش کاری «مراحل عمل» و دانش روش کاری از نوع انتقالی یا ابتکاری. آموزش و تدریس انواع موضوعات از هم متفاوت بوده و هر کدام به روش متفاوتی آموزش داده می شود. بر این اساس شناخت نوع دانش از لحاظ دانش روش کاری شناسایی طرح, دانش روش کاری مراحل عمل و دانش روش کاری انتقالی دارای اهمیت بسزایی بوده و نیاز به طراحی الگوی تدریس مناسب برای آنها احساس می شود. مقاله حاضر درباره تعاریف و مفاهیم, و انواع دانش روش کاری و انتقالی و ارائه یک الگوی تدریس برای تدریس انواع موضوعات روش کاری بحث می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مسعود، فردانش، هاشم، مهرمحمدی، محمود، و موسی پور، نعمت اله. (1390). مبانی و ویژگی های یک الگوی تدریس برای انواع دانش روش کاری. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(20)، 95-129. SID. https://sid.ir/paper/112178/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مسعود، فردانش هاشم، مهرمحمدی محمود، موسی پور نعمت اله. مبانی و ویژگی های یک الگوی تدریس برای انواع دانش روش کاری. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛7(20):95-129. Available from: https://sid.ir/paper/112178/fa

    IEEE: کپی

    مسعود مرادی، هاشم فردانش، محمود مهرمحمدی، و نعمت اله موسی پور، “مبانی و ویژگی های یک الگوی تدریس برای انواع دانش روش کاری،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 20، pp. 95–129، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button