مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه های اجتماعی در رفتار مصرف کنندگان توریسم سلامت

صفحات

 صفحه شروع 260 | صفحه پایان 268

چکیده

 زمینه و هدف رسانه های اجتماعی امروزه نقش مهمی در توسعه رفتار مصرف کنندگان بخصوص در حیطه سلامت داشته است. در همین زمینه بسیاری از افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی نیازمندی های اطلاعاتی خود را در خصوص سلامت کسب می کنند. یکی از این موارد توریسم سلامت است. روش کار پژوهش حاضر از نظر روش شناسی تحقیق در گروه تحقیق کاربردی, پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کاربران شبکه اجتماعی در مراکز پزشکی ارایه دهنده خدمات توریسم سلامت شهر تهران می باشد. حجم جامعه آماری 850 نفر در طی دوره مورد بررسی بوده است و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه برابر 256 نفر تعیین شده است. به منظور سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی این ابزار از طریق روایی سازه مورد بررسی قرار گرفته است و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شده است. در بخش روش تجزیه و تحلیل نیز, ابتدا مدل اندازه گیری تشکیل و بر اساس شاخص ها برازش مدل مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت نیز بر اساس روش مدلیابی ساختاری روابط بین متغیرهای تحقیق برررسی و نتایج ارایه گردید. در این بخش از نرم افزار ایموس استفاده شده است. یافته ها نتایج نشان داد میزان و نوع استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر معنی داری در رفتار قبل, حین و بعد از استفاده از خدمات توریسم سلامت داشته است. نتیجه گیری به نظر میزان و نوع استفاده از شبکه های اجتماعی در میان کاربران می تواند تاثیر بالایی بر تمایل به استفاده از خدمات توریسم سلامت در میان گردشگران سلامت داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیرزاد، مهران، آقایی، محمد، و غریب نواز، نادر. (1401). نقش شبکه های اجتماعی در رفتار مصرف کنندگان توریسم سلامت. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(11 )، 260-268. SID. https://sid.ir/paper/1122731/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزاد مهران، آقایی محمد، غریب نواز نادر. نقش شبکه های اجتماعی در رفتار مصرف کنندگان توریسم سلامت. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(11 ):260-268. Available from: https://sid.ir/paper/1122731/fa

    IEEE: کپی

    مهران شیرزاد، محمد آقایی، و نادر غریب نواز، “نقش شبکه های اجتماعی در رفتار مصرف کنندگان توریسم سلامت،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 11 ، pp. 260–268، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1122731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button