مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش واسطه ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 101

چکیده

 زمینه و هدف: کشف و بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر عملکرد تحصیلی, به شناخت بهتر و پیش بینی متغیرهای موثر در مدرسه می انجامد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی گیری کیفیت آموزش مجازی بود. روش کار: جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 1400-1399 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, 335 نفر به عنوان نمونه از این جامعه آماری انتخاب شدند. تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های کیفیت حرفه ای معلم, آمادگی یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی استفاده شد. به وسیله نرم افزار smart pls الگویابی معادلات ساختاری اجرا شد. یافته ها: نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای کیفیت تدریس معلمان, آمادگی یادگیری و آموزش مجازی با متغیر عملکرد تحصیلی رابطه معناداری وجود داشت. نتایج نشان داد که ضریب مسیر کیفیت تدریس معلمان به آمادگی یادگیری الکترونیک 41/0, آمادگی یادگیری الکترونیک به کیفیت آموزش مجازی 70/0 و کیفیت آموزش مجازی به عملکرد تحصیلی 71/0 بود. مدل از روایی و پایایی مناسبی برخورداربود و کلیه شاخص های برازش مدل در دامنه مطلوبی قرار داشت. نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که کیفیت تدریس معلمان به واسطه اثر بر آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی, بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان اثرغیرمستقیم داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلبری، زهره، امانی، ملاحت، و برادران، ابوالقاسم. (1401). اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش واسطه ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(11 )، 89-101. SID. https://sid.ir/paper/1122771/fa

    Vancouver: کپی

    دلبری زهره، امانی ملاحت، برادران ابوالقاسم. اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش واسطه ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(11 ):89-101. Available from: https://sid.ir/paper/1122771/fa

    IEEE: کپی

    زهره دلبری، ملاحت امانی، و ابوالقاسم برادران، “اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش واسطه ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 11 ، pp. 89–101، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1122771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button