Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

49
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 197

چکیده

 زمینه و هدف: توانمندسازی معلمان یکی از موارد مهمی است که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یادگیری فراگیران دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران انجام شد. روش کار: روش تحقیق از نظر گردآوری اطلاعات جزء پژوهش های آمیخته بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی شامل مدیران و کارشنایان ارشد آموزش و پرورش و در بخش کمی شامل کلیه دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1400 بود. حجم نمونه در بخش کیفی با اشباع نظری (10 نفر) و در بخش کمی بر اساس جدول مورگان 300 نفر برآورد شده که برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی از نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده گردید. ابزار گردآوری داده ها, در بخش کیفی, مصاحبه و در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته 144 سوال و 17 مولفه بر مبنای مقیاس 5 گزینه ای بود. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 86/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار smartpls3 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که توانمندسازی فرهنگی روانشناختی شامل فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی, نظام پایش سازمانی, نظام پاداش سازمانی, نظام های مدیریتی سازمان بود و پیامدهای آن شامل ارتقای توانمندی بین فردی, توانمندی مدیریت و رهبری و توانایی خلق رویداد می باشد. نتیجه گیری: به طور کلی می توان بیان داشت که مولفه های تاثیرپذیر از توانمندسازی فرهنگی-روانشناختی در بین دبیران شامل, ارتقای توانمندی بین فردی, توانمندی مدیریت و رهبری و توانایی خلق رویداد می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکراله بابایی، الهه، ابطحی، عطاءاله، احقر، قدسی، قیومی، عباسعلی، و رضایی، علی اکبر. (1401). تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(12 )، 188-197. SID. https://sid.ir/paper/1125014/fa

    Vancouver: کپی

    شکراله بابایی الهه، ابطحی عطاءاله، احقر قدسی، قیومی عباسعلی، رضایی علی اکبر. تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(12 ):188-197. Available from: https://sid.ir/paper/1125014/fa

    IEEE: کپی

    الهه شکراله بابایی، عطاءاله ابطحی، قدسی احقر، عباسعلی قیومی، و علی اکبر رضایی، “تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 12 ، pp. 188–197، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1125014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا