مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دستیابی به اهداف عملی در گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: دانشکده های دندانپزشکی تا دانش آموختگان توانمندی برای ارائه خدمات سلامت دهان تربیت نمایند. هدف از این مطالعه بررسی ارزیابی دستیابی به مهارت های کلینیکی دانشجویان در گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان در دانشکده دندانپزشکی تهران بود.روش بررسی: یک مطالعه مقطعی- توصیفی بر روی کلیه 55 نفر دانشجویان سال ششم به صورت سرشماری و گردید. داده ها توسط پرسشنامه ای روا و پایا براساس توانمندی های بالینی مورد انتظار تهیه گردید. قضاوت دانشجویان از سطح مهارت های عملی خودشان نمره دهی براساس طیف لیکرت از یک تا پنج, به صورت خیلی کم, کم, متوسط, زیاد و خیلی زیاد سنجیده شد. داده ها به وسیله روش های آماری توصیفی میانگین هر مهارت گزارش شد, از آنالیز رگرسیون برای آنالیز تاثیر فاکتورهای جنس, سن و سهمیه پذیرش استفاده شد.یافته ها: تمامی دانشجوی سال ششم ورودی از آزمون سراسری در این تحقیق شرکت کردند (میزان مشارکت 100%). تعداد هشت مهارت از هفده مهارت مورد بررسی به عنوان کسب توانمندی زیاد یا خیلی زیاد, از سوی دانشجویان ارزیابی شد. توانایی درمدیریت دندانهای ضربه خورده از سوی بیش از 70% دانشجویان کم یا خیلی کم ارزیابی شد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج بدست آمده, دانشجویان سطح قابل قبولی از کسب مهارت های عملی را به صورت خود ارزیابی بیان کردند, اما برنامه آموزشی نتوانسته بود به ایده آل های آموزشی خود برسد. تغییراتی در آموزش به منظور ارتقاء سطح توانمندی هایی که امتیاز پایینی را کسب کرده بودند, مورد نیاز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سوداگر، احمد، جعفری، احمد، صدیق پور، لیلا، و قهرمانی گل، هادی. (1394). دستیابی به اهداف عملی در گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان. دندانپزشکی کودکان ایران، 10(2)، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/112640/fa

    Vancouver: کپی

    سوداگر احمد، جعفری احمد، صدیق پور لیلا، قهرمانی گل هادی. دستیابی به اهداف عملی در گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1394؛10(2):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/112640/fa

    IEEE: کپی

    احمد سوداگر، احمد جعفری، لیلا صدیق پور، و هادی قهرمانی گل، “دستیابی به اهداف عملی در گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 10، no. 2، pp. 81–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button