مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 365 | صفحه پایان 374

چکیده

 زمینه و هدف: رضایتمندی بیماران با کمک به ایجاد اعتماد و روابط بهتر بیماران با تیم درمانی, بهبود بیماران را تسریع می بخشد. ضمن این که بر بهبود کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی تاثیرگذار می باشد. از این رو در این مطالعه میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی-درمانی یک بیمارستان خصوصی در شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت. روش کار: تحقیق حاضر از نوع توصیفی-مقطعی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام شد. برای انجام این تحقیق از بین بیماران مراجعه کننده به بیمارستان غیر دولتی فلسفی گرگان تعداد 173 بیمار به صورت در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند سپس سطح رضایت بیماران بستری با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته که دارای پنج مولفه بوده و روایی و پایایی آن توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی گلستان مورد تایید قرار گرفت ارزیابی شد و اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها: در مجموع اکثر بیماران رضایت متوسط به بالا ابراز داشتند. رضایتمندی در بخش درمانی نسبت به بخش غیر درمانی بیشتر بود. بیشترین رضایتمندی از "برخورد پزشکان" (62/80 % پاسخ عالی) بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج توصیه می شود جهت بهبود رضایتم ندی بخش پذیرش تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین وجود نارضایتی اندک علی رغم میزان رضایت خوب بیماران از خدمات بهداشتی-درمانی بیمارستان, توجه و بازنگری مدیران برای رفع ضعف ها و جذب اعتماد و وفاداری بیشتر بیماران را می طلبد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، زینب، و دیده خانی، حسین. (1401). بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(12 )، 365-374. SID. https://sid.ir/paper/1127248/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی زینب، دیده خانی حسین. بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(12 ):365-374. Available from: https://sid.ir/paper/1127248/fa

    IEEE: کپی

    زینب محمدی، و حسین دیده خانی، “بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 12 ، pp. 365–374، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button