مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی و تنظیم هیجان در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر

صفحات

 صفحه شروع 386 | صفحه پایان 397

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی و تنظیم هیجان در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر بود. روش کار: این پژوهش در دسته پژوهش های نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل و از نوع پیش آزمون و پس آزمون قرار داشت. به منظور اجرای این پژوهش 30 نفر از دانش آموزانی که نمره ی آن ها فراتر از خط برش پرسشنامه گرایش به رفتارهای پرخطر زاده محمدی و احمدآبادی (1387) بود به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش قرار گرفتند. نوجوانان گروه آزمایش طی 20 جلسه فردی تحت آموزش حافظه کاری هیجانی قرار گرفتند و افراد گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. همه ی این افراد قبل و بعد از آموزش در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با پرسشنامه تنظیم هیجان گروس و جان(2003) و آزمون (go/no-go) ارزیابی شدند. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندگانه مانکوا به وسیله نسخه 28 نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها: ی پژوهش نشان داد تفاوت معناداری بین گروه های کنترل و آزمایش در سرعت واکنش (01/0>p & 89/0 = β, ) و همچنین بهبود مهارت های تنظیم هیجان مثبت (01/0>p & 89/0 =β, ) و منفی (01/0>p & 89/0 =β, ) در آزمودنی ها شده است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان گفت آموزش حافظه کاری هیجانی درمان مناسبی برای افزایش کنترل شناختی و بهبود تنظیم هیجان نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخزاد، فرناز، و ایزدی، فاطمه. (1401). اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی و تنظیم هیجان در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(12 )، 386-397. SID. https://sid.ir/paper/1127275/fa

    Vancouver: کپی

    فرخزاد فرناز، ایزدی فاطمه. اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی و تنظیم هیجان در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(12 ):386-397. Available from: https://sid.ir/paper/1127275/fa

    IEEE: کپی

    فرناز فرخزاد، و فاطمه ایزدی، “اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر کنترل شناختی و تنظیم هیجان در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 12 ، pp. 386–397، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button