مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش حضوری بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خونی ناشی از فقرآهن

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه و هدف: کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در جهان است که شیوع آن در دختران بعد از بلوغ به دلیل خونریزی ماهیانه افزایش می یابد. هدف از انجام این مطالعه تعیین تاثیر آموزش حضوری بر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خونی ناشی از فقرآهن می باشد.مواد و روش کار: در این مطالعه مداخله ای (نیمه تجربی) 300 نفر از دانش آموزان دختر سه پایه اول دبیرستان های شهر مراغه (150 نفر در گروه مداخله و 150 نفر در گروه کنترل) به طور تصادفی انتخاب و وارد مطالعه شدند. قبل از اجرای برنامه آموزشی میزان آگاهی, نگرش و عملکرد به وسیله پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت و پس از اجرای برنامه آموزشی و با گذشت 45-30 روز از مداخله, تاثیر آموزش بهداشت در هر دو گروه مداخله و کنترل مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد قبل از آموزش اختلاف معناداری بین گروه های مورد مطالعه از نظر آگاهی, نگرش و عملکرد وجود ندارد اما بعد از انجام مداخله آموزشی اختلاف معناداری در آگاهی, نگرش و عملکرد در گروه مداخله دیده شد (P<0.0001). نتیجه گیری: نمرات آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان گروه مداخله افزایش یافته بود این بدان معناست که انجام مداخله آموزشی باعث مطلوب تر شدن آگاهی, نگرش و عملکرد گردیده است. بنابراین با افزایش آگاهی می توان گامی مهم در جهت پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و ارتقاء سلامت دانش آموزان برداشت و آموزش دختران که مادران آینده اند, تاثیری مستقیم در آموزش نسل آینده دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدپور، محمد، حلاج زاده، جمال، حسینی، سیدحمید، علیزاده، مائده، و رحمانی، وحید. (1395). بررسی تاثیر آموزش حضوری بر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خونی ناشی از فقرآهن. علوم پزشکی زانکو، 17(55)، 12-21. SID. https://sid.ir/paper/113097/fa

    Vancouver: کپی

    احمدپور محمد، حلاج زاده جمال، حسینی سیدحمید، علیزاده مائده، رحمانی وحید. بررسی تاثیر آموزش حضوری بر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خونی ناشی از فقرآهن. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1395؛17(55):12-21. Available from: https://sid.ir/paper/113097/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدپور، جمال حلاج زاده، سیدحمید حسینی، مائده علیزاده، و وحید رحمانی، “بررسی تاثیر آموزش حضوری بر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خونی ناشی از فقرآهن،” علوم پزشکی زانکو، vol. 17، no. 55، pp. 12–21، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button