مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی 12 هفته تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و رویکرد سنتی بر اصلاح ناهنجاری های کایفوز و سر به جلو در نوجوانان پسر

صفحات

 صفحه شروع 304 | صفحه پایان 313

چکیده

 سابقه و هدف: از شایع ترین ناهنجاری ها در نوجوانان ناهنجاری های کایفوزیس و سر به جلو در است. در خصوص اینکه اثربخش ترین تمرینات برای اصلاح آن ها کدام هستند, توافق نظر وجود ندارد. از این رو هدف این تحقیق مقایسه اثربخشی 12 هفته تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و رویکرد سنتی بر زاویه کایفوز و سر به جلو, در دانش آموزان پسر بود. روش کار: تحقیق حاضر از نوع تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. شرکت کنندگان 60 نفر از دانش آموزان 14 تا 17 سال پسر منطقه پنج آموزش پرورش شهر تهران دارای ناهنجاری کایفوزیس و سر به جلو بودند که بر اساس معیارهای ورود انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه گنجانده شدند. سن, قد و وزن شرکت کنندگان به ترتیب (0. 74 ±,16. 78), (4. 99 ±,1. 74) و (4. 10 ±,73. 16) بود. شرکت در گروه اول تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و شرکت کنندگان در گروه دوم تمرینات با رویکرد سنتی را به مدت دوازده هفته و هر هفته سه جلسه 45 دقیقه ای انجام دادند. به منظور بررسی اثربخشی تمرینات قبل و بعد از مداخله زاویه ی سر به جلو و کایفوز با استفاده از روش فوتوگرامتری و خط کش منعطف اندازه گیری شد. برای تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل کوواریانس و بنفرونی در سطح معنی داری p < 0. 05 استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از تغییرات تفاوت معنادار در میزان زاویه کایفوز و سر به جلو در هر دو گروه تمرینی در قبل و بعد از اعمال هر دو مداخله بود (p < 0. 05). همچنین نتایج نشان داد تغییرات در گروه تمرینات با رویکرد آکادمی ملی پزشکی ورزشی آمریکا تفاوت معناداری با گروه تمرینات با رویکرد سنتی داشت. نتیجه گیری: علی رغم اثربخشی معنادار هر دو روش در بهبود متغیرهای مدنظر, تمرینات اصلاحی آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا دارای اثربخشی بهتری بوده, لذا استفاده از این روش برای اصلاح این دو ناهنجاری توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محرمی خانقاه، افشین، موسوی ساداتی، سیدکاظم، و دانشجو، عبدالرسول. (1401). مقایسه اثربخشی 12 هفته تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و رویکرد سنتی بر اصلاح ناهنجاری های کایفوز و سر به جلو در نوجوانان پسر. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 10(4 )، 304-313. SID. https://sid.ir/paper/1131620/fa

    Vancouver: کپی

    محرمی خانقاه افشین، موسوی ساداتی سیدکاظم، دانشجو عبدالرسول. مقایسه اثربخشی 12 هفته تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و رویکرد سنتی بر اصلاح ناهنجاری های کایفوز و سر به جلو در نوجوانان پسر. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها[Internet]. 1401؛10(4 ):304-313. Available from: https://sid.ir/paper/1131620/fa

    IEEE: کپی

    افشین محرمی خانقاه، سیدکاظم موسوی ساداتی، و عبدالرسول دانشجو، “مقایسه اثربخشی 12 هفته تمرینات با رویکرد آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا و رویکرد سنتی بر اصلاح ناهنجاری های کایفوز و سر به جلو در نوجوانان پسر،” ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، vol. 10، no. 4 ، pp. 304–313، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1131620/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button