مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

92
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

76
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان.

صفحات

 صفحه شروع 367 | صفحه پایان 374

چکیده

 هدف شناسایی پیشایندها و عوامل تاثیرگذار بر روی ظرفیت دانش آموزان در برخورد با چالش ها و موانع تحصیلی که موجب اشتیاق تحصیلی می شود, امری ضروری است. بنابراین هدف مطالعه حاضر بررسی نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان بود. مواد و روش ها پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه موردمطالعه شامل تمامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه دو شهرستان بهارستان سال تحصیلی 1401-1400 بودند؛ که بر اساس جدول گجرسی و مورگان (1971) تعداد 320 نفر از دانش آموزان به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ و به پرسش نامه پرسشنامه ارزیابی شناختی پنتریج و دیگروت (1990), کنجکاوی معرفت شناختی لیتمن و همکاران (2010) و اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004) پاسخ دادند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با نرم افزار SPSS نسخه 24 استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد همبستگی بین ارزیابی شناختی (666/0=r) و کنجکاوی معرفت شناختی (535/0=r) با اشتیاق تحصیلی مثبت و معنی دار بود (01/0>p). نتیجه گیری آشنایی با نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی و تاثیر و ارتباط این متغیرها بر اشتیاق تحصیلی در برنامه ریزی های آموزشی ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عزیز محمدی، ساناز، نیوشا، بهشته، و میرزمانی بافقی، سیدمحمود. (1402). نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان.. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 7(ویژه نامه )، 367-374. SID. https://sid.ir/paper/1135789/fa

    Vancouver: کپی

    عزیز محمدی ساناز، نیوشا بهشته، میرزمانی بافقی سیدمحمود. نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان.. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1402؛7(ویژه نامه ):367-374. Available from: https://sid.ir/paper/1135789/fa

    IEEE: کپی

    ساناز عزیز محمدی، بهشته نیوشا، و سیدمحمود میرزمانی بافقی، “نقش ارزیابی شناختی و کنجکاوی معرفت شناختی در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان.،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 7، no. ویژه نامه ، pp. 367–374، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1135789/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button