مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و پوستر در زمینه بیماری ایدز بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 15

چکیده

 زمینه و هدف: ایدز یکی از جدی ترین و کشنده ترین بیماری های عفونی است که باعث می شود فرد مبتلا حتی در مقابل سایر بیماری و عفونت های جزیی نیز مقاومت نکرده در نهایت پذیرای مرگ شود. شیوع این بیماری در بین نسل جوان که آینده سازان و امیدهای هر جامعه ای محسوب می شوند بالا می باشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین و مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و پوستر در زمینه ایدز بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک انجام شده است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بودند و تعداد 200 نفر از این دانشجویان نمونه پژوهش را تشکیل می دادند. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای در دو گروه (هر گروه 100 نفر) انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه بود. ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. سپس جهت یک گروه, برنامه آموزشی به روش سخنرانی و ارایه جزوه آموزشی اجرا شد و جهت گروه دیگر, تعداد 12 پوستر با محتوای مشابه جزوه آموزشی به ابعاد 70×100 در زمینه بیماری ایدز در راهروهای دانشکده نصب گردید. سپس از هر دو گروه آزمون نهایی به عمل آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون های آماری تی زوج, مستقل و مک نمار استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون تی زوج نشان داد اختلاف معنی دار آماری بین میزان آگاهی قبل و پس از آموزش با هر دو روش سخنرانی (P<0.0001) و پوستر (P<0.0001) وجود دارد. همچنین بین نگرش دانشجویان نسبت به ایدز قبل و بعد از آموزش به روش سخنرانی (P<0.0001) و پوستر (P<0.002) اختلاف معنی دار آماری و جود داشت.در مقایسه دو روش, آزمون تی مستقل اختلاف معنی دار بین دو گروه در تغییرات میانگین میزان آگاهی (P<0.0001) و نگرش (P<0.0001) دیده شد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش لزوم اجرای برنامه آموزشی موثر و منظم را جهت ارتقا سطح آگاهی و نگرش جوانان در زمینه بیماری ایدز مورد تایید قرار می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

برزویی، طاهره، و جلالوندی، مهناز. (1385). مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و پوستر در زمینه بیماری ایدز بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان. نشریه پرستاری ایران، 19(47)، 7-15. SID. https://sid.ir/paper/114324/fa

Vancouver: کپی

برزویی طاهره، جلالوندی مهناز. مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و پوستر در زمینه بیماری ایدز بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1385؛19(47):7-15. Available from: https://sid.ir/paper/114324/fa

IEEE: کپی

طاهره برزویی، و مهناز جلالوندی، “مقایسه تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و پوستر در زمینه بیماری ایدز بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان،” نشریه پرستاری ایران، vol. 19، no. 47، pp. 7–15، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114324/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button