Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری بر سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: تشخیص فیبروز کیستیک و بستری شدن یک کودک می تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس شدید در والدین, به ویژه برای مادر شود. اضطراب و استرس در نهایت در دوره درمان کودک تاثیر می گذارد. هدف از این مطالعه با هدف تعیین اثر بخشی شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری بر سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک در سال 1395 انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه ی نیمه تجربی, 86 نفر از مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. مادران به طور تصادفی به دو گروه آزمون (44 نفر) و کنترل (42 نفر) تقسیم شدند. گروه مداخله, سه جلسه در طول یک هفته, آموزش های لازم را دریافت نمودند. گروه کنترل, مراقبت های روزانه را دریافت نمود. داده ها با پرسشنامه ی اضطراب Spielberger و فرم کوتاه استرس والدینی جمع آوری و با نرم افزار SPSS نسخه ی 16 و آزمون های آماری تی زوجی, تی مستقل و کای دو تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که سطح اضطراب و استرس مادران در دو گروه آزمون و کنترل قبل از مداخله, تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشتند (05/0P). نتیجه گیری کلی: بر اساس یافته ها, شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری, در کاهش سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک موثر بود. بنابراین می توان از این روش آموزشی به منظور کاهش سطح اضطراب و استرس مادران استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشورعامری، زهرا، تقوی لاریجانی، ترانه، کاظم نژاد، انوشیروان، و جعفری، ثریا. (1396). اثر بخشی شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری بر سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک. نشریه پرستاری ایران، 30(108 )، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/114437/fa

    Vancouver: کپی

    دانشورعامری زهرا، تقوی لاریجانی ترانه، کاظم نژاد انوشیروان، جعفری ثریا. اثر بخشی شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری بر سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1396؛30(108 ):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/114437/fa

    IEEE: کپی

    زهرا دانشورعامری، ترانه تقوی لاریجانی، انوشیروان کاظم نژاد، و ثریا جعفری، “اثر بخشی شیوه ی آموزشی یاران در یادگیری بر سطح اضطراب و استرس مادران کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک،” نشریه پرستاری ایران، vol. 30، no. 108 ، pp. 23–32، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا