مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس کارگاهی بر آگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش پزشکی, با هدف تامین نیروی متخصص باید آماده پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد و خود را با تغییرات فناوری هماهنگ سازد. هدف از انجام این مطالعه, تعیین تاثیر روش تدریس کارگاهی بر آگاهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان, به عنوان یک بیماری نوپدید بود.روش بررسی: این مطالعه شبه تجربی در نیمه دوم سال 1384 به روش قبل و بعد از آموزش انجام شد. تعداد نمونه 101 نفر بود. ابتدا آگاهی داوطلبان با پرسشنامه ای سنجیده شد. پس از انجام مداخله فعال (مشارکت افراد در جلسات سخنرانی و کارهای گروهی). پرسشنامه ها مجددا توزیع گردید. اطلاعات به وسیله نرم افزار آماری SPSS وارد رایانه گردید و جهت بررسی تاثیر تدریس به روش کارگاهی بر آگاهی افراد نسبت به آنفلوانزای پرندگان از تست های غیر پارامتریک ویلکاکسون, من ویتنی و کورسکال والیس استفاده شد.یافته ها: بر اساس نتایج آزمون X2 میانگین امتیاز آگاهی افراد بعد از آموزش, اختلاف معنی داری با میانگین امتیاز آگاهی افراد قبل از آموزش داشت (P<0.001). داشتن اطلاعات قبلی, تاثیر معنی داری در نتایج قبل از آموزش داشت (P<0.05). ارتباط معنی داری بین میانگین امتیاز آگاهی با جنس و سن افراد مشاهده شد.نتیجه گیری: روش تدریس کارگاهی در مورد بیماری های نوپدید می تواند تاثیر مفیدی در آگاهی کارکنان بهداشتی درمانی داشته باشد. اگر چه اطلاعاتی که از طریق رسانه های گروهی در دسترس قرار می گیرد. سبب افزایش آگاهی این گروه می گردد ولی در امور تخصصی بهداشتی و درمانی نیاز به آموزش را مرتفع نمی سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، علی، بشارت، سیما، جباری، نگین، و خدابخشی، بهناز. (1386). تاثیر روش تدریس کارگاهی بر آگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان. نشریه پرستاری ایران، 20(51)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/114463/fa

    Vancouver: کپی

    جباری علی، بشارت سیما، جباری نگین، خدابخشی بهناز. تاثیر روش تدریس کارگاهی بر آگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1386؛20(51):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/114463/fa

    IEEE: کپی

    علی جباری، سیما بشارت، نگین جباری، و بهناز خدابخشی، “تاثیر روش تدریس کارگاهی بر آگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان،” نشریه پرستاری ایران، vol. 20، no. 51، pp. 51–60، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114463/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button