مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: انگیزه پیشرفت علت و دلیل رفتارها و تلاش های موفقیت آمیز در دانشجویان می باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط میان انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری در سال 1393 انجام شده است.روش بررسی: در این مطالعه همبستگی - توصیفی, 115 نفر از دانشجویان پرستاری کارورزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها بوسیله فرم مشخصات فردی, پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های توصیفی, ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون یو من ویتنی به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید.یافته ها: انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی دارای همبستگی مثبت و معناداری بود (P<0.01 و r=0.61). سابقه اشتغال به کار دانشجویی پرستاری و مدت زمان آن و همچنین معدل کل دانشجویان با افزایش انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی ارتباط داشت (P<0.01).نتیجه گیری کلی: باتوجه به یافته ها, اتخاذ راهبردهای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی بالینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، الهام، بنادرخشان، همایون، برهانی، فریبا، حسین آبادی فراهانی، محمدجواد، پورحسینقلی، محمدامین، و نادری روش، نادره. (1393). بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 27(91-90)، 33-43. SID. https://sid.ir/paper/114515/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی الهام، بنادرخشان همایون، برهانی فریبا، حسین آبادی فراهانی محمدجواد، پورحسینقلی محمدامین، نادری روش نادره. بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1393؛27(91-90):33-43. Available from: https://sid.ir/paper/114515/fa

    IEEE: کپی

    الهام محمدی، همایون بنادرخشان، فریبا برهانی، محمدجواد حسین آبادی فراهانی، محمدامین پورحسینقلی، و نادره نادری روش، “بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 27، no. 91-90، pp. 33–43، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button